Saturday 8 October 2011

Bajet 2012

aku rasa ramai yang dok tunggu hari jumaat hr tu sebab dok tunggu pm bc bajet..feed back yg aku dpt, ramai yang kecewa..terutamanya pekerja swasta..satu jer yang depa dapat, caruman majikan dinaikkan 13 %..
pekerja sektor awam, dpt kenaikan gaji rm 80 - rm 320 ikut gred dan juga kenaikan gaji 7% - 13%..cam frust jer sebab gaji naik x banyak, tapi apa2 pun bersyukur je la..dapat jugak kan dr x dapat..
ada korang perasan x , sumbangan untuk yang berpendapatan bawah rm 3k yang perlu mendaftar di LHDN, depa ni akan dpt rm 500 setahun, tetapi aku difahamkan terhad kepada 200 ribu yang terawal ja..kalu yang x dpt maklumat tu sian plak aku rs..maklumlah bukan semua beli paper, bkn suma tgk tv kan kan..
arghhhh.....aku paling x best pasai minyk jer..sbb aku berulang dr umah ke tpt kerja jauh..120km setiap hari, kalu minyk kurang lagi bestnyerrrr rase.
huhuhuhu  x kan jd realiti punya rega minyak akan turun...tp x pa la bersabar je la...
aku g komen ni ikut pendpt aku ler,...org lain aku tak tahu..apa2 pun aku doakan M'sia sejahtera selama2nyer...

No comments: