Tuesday 2 February 2016

Short Trip To Langkawi

Langkawi First Day

dah letih aku dengaq anak aku dok sebut langkawi, langkawi..so, hujung bulan Jan, aku decide, pi langkawi. bajet bukannya ada pun tapi takpa la..pi ja la. masuk la mana tempat yang best dan ada pengajaran kat anak-anak aku. sebenaqnya, malam tu, anak aku ain demam..badan dia panas sikit. pagi 27 Jan tu aku dah confius, nak pi ke dak? cadangnya nak bertolak pukoi 7 pagi. anak2 mandi di masjid tapi dah aku pun dah berbelah bagi, kami bertolak lambat la. tunggu anak2 bangun, bagi makan ubat dulu. sarapan serba sikit. pukoi 10 pagi kami bertolak ke Kuala Perlis. naik dari KP dekat sikit. dalam 1 jam ja naik feri. tiket untuk 2 dewasa, 2 kanak2..rm 62.time time hari reja ni, tak yah risau la bab tiket ni..confirm tiket banyak punya. dalam feri tu bleh duduk ikut suka. tak payah ikut nombor. aku suka camtu. tak gaduh nak berebut. tak sesak. aku pi hari rabu.anak anak aku ponteng tadika la. sebelum naik feri aku dah roger tokey chalet kat Pantai Cenang. actually, dia ni baru 2 bulan pencen. dia bekas dreba pejabat kesihatan langkawi. asai orang sana. buat bisnes la dia..chalet, reta sewa, kedai makan, kedai baju. semua dia sapu. nampak ja cikai, duit banyak tuuuu...
sampai langkawi, pakcik tu dah tunggu dengan keta viva. aku amik viva ja. kami 4 orang ja pun. dia bawa pi kat chalet dia. bagi aku yang bajet ni, ok lah..bilik ada 2 katil, besaq dengan kecik. shower dengan tandas sekali dia buat, ada tv tp channel tak cantik, ada cerek lektrik, sabun dengan tuala. ok lah..sekali dengan reta dia caj aku semalam rm 140.00. sampai chalet, staff dia baru dok kemas bilik. staff jakim amik penuh chalet dia. chalet adik dia pun penuh gak. haiii pakat buat chalet la dah tepi jalan nak ke Pantai Cenang.. dalam 5 minit ja drive. kami pi makan dulu. badan anak aku masa tu dah start panaih balik. tadi dalam feri tak makan ubat. kami makan di kedai makan siam tepi penginapan sada. aku tengok penginapan tu macam tak terurus ja. sayang la. tempat strategik.
actually, dekat dengan tempat makan tu, seberang jalan sana, aku pernah dok homestay kat situ. semalam rm 250 kot. masa tu kami mai ramai. dalam 11 orang. sewa van hiace masa tu. ni kami berempat ja, tak yah la sewa reta besaq2..bukan nak membeli pun,nak jalan2 ja.
so, petang tu, kami tak buat apa..rehatttt ja..ain pun tak sihat..letih gak kami pun. sebab dah sampai petang. nak pi melawat pun banyak dah nak tutup. dok kat chalet ja kami pun. malam kuaq pi cari coklat. nanti tak kalut dah...

sambung hari kedua plak k..