Wednesday 11 April 2018

Cerita Minggu Ini

okehhh sekarang aku bersiaran untuk seminggu. minggu ni agak kalut sebab banyak kertas kerja nak kena hantaq. jadi lambat plak sebab aku dok cari pembekal yang ada dalam talian di Kulim ni. sebabnya, cari siap siap esok senang nak buat program, ada kawan aku , hantaq ja dulu dengan nama pembekal lama, nanti dah lulus program tu baru cari yang betul punya. bagi aku, cari ja yang dah biasa dengan sistem ni, senang keja sebab depa dah tau pasai sistem dalam talian ni. mudah kerja kita. dan supplier yang aku dapat ni memang dah terror bab sistem ni. ok, setellll bab kertas kerja. hari ni 4.4  dah hantaq semua kecuali satu sebab aku terlepas pandang. ok, esok aku setel. hari sabtu, 31.3.2018 ada kenduri arwah dan akikah anak aku. amik amik sekoq kambing. upah masak dan harag kambing rm 1200. seriusly..memang kambing tu besaq kot sebab aku tengok banyaknya dalam periuk. katering cam biasa, fatimah catering la. semua yang mai puji masakan dia sedapppp. menu hanyalah ayam masak merah, daging masak hitam, hati masak apa ntah, tu pun sedap depa kata. jelata. itu ja. nasi beriani. tu caj sekepala rm10. murah kan? air oren, teh tarik dan kopi. perghhhh tang makanan sampingan tu yang tak boleh tahan tu. cucuq badak, agar agar merah, onde onde, cara, bubur kacang dan pulut, puding jagung, puding apa ntah satu lagi tu, kacang kuda, roti jala dan tepung talam..opsss jeli kelapa. memang banyakkk sangat dan semuanya hampir habis. kiranya ngam ngam la dengan orang mai tu. tak la lebih banyak sangat.alhamdulillah..kenduri ni kalau lebih banyak yang susah hati.membazir ja nanti.memang la bokeh bagi kat jiran jiran tapi kadang kadang depa trima sebab nak amik hati ja.lastly,ke tong sampah jugak makanan tu. Aku cukup pantang kalau makanan membazir sebab mengenangkan ada orang yang tak dapat makan,kita sampai berlebih.
Minggu ni jugak ada banyak pi sekolah.tapi bukan aku sorang,bahagi bahagi la. Tu punnnn ada jugak yang culas nak pi. Macam mcam alasan dibaginya.sebab kekasih dia takpi sama kot.haaa kat opis aku ni ada crita sikit.nak kata skandal macam ya. Tapi sayangnya laki orang dan bini orang tapi rapatnya ya rabbi...satu opis meluat tengok. Dah diteguq tapi masih macam tu jugak. Yang meneguq dianggap musuh.habislah...staf jabatan lain pun perasan ko mesranya depa ni.bayangkan,mcm mn tak kata ada skandal. Moga mereka sedaqlah sebab apa nampak kelaku tu teruk sungguh. Ish aku tak gamak kata depa bff kalau sampai berabang ber yang camtu.
ok..sekian

No comments: