Sunday 22 August 2021

Cut The Story

dipendekkan crita..

mizan tu adalah abg Di kwn baik asben aku dulu.

pasaipa dia bleh call aku bgtau asben aku ada skandal? sebab duit

asben aku beli motor yamahamt09 sebelum pakai motor kawasaki ninja ni

abg di tu minta nak beli motor yamaha tu. dia nak sambung bayaq

dia bagi rm8k kat asben aku, tak potong nama, sambung bayaq sampai habis

aku dah cakap, baik tolak kat kedai. lg senang. sambung bayaq ni payah. kalau tak byq, kita kena.

asben aku cakap. ehhh takpa, abang di ni ada duit. dia keja, bini keja. anak ada 2 ja. dah masuk kolej. lupa ke? masuk kolej dari banyak guna duit dari sek men cek oiiiii

dekat nak cukup 3 bulan, laki aku apply loan nak beli motor baru dah dok pi reja di perlis bawa reta ja, jenuh la nak boh minyak.luluihhhhh

dia pun beli la motor baru tu(second hand sbnrnya). elokkkk dapat motor, abg di ni bg balik motor yamaha tu. gilaaaaaaa. takkan nak sara  motor.

alasan bagi balik, bini marah. laaaa tak bgtau bini ka kata amik motor ni? dia kata bini chek online ada transfer ke asben aku. duit byq motor la. sebulan rm455 kn bayaq. abang di tu bw grab kat kl lepas berenti reja.

asben aku marah la. laaa kata nak sambung bayaq , ni bagi balik,saya dah beli motor baru dah. pastu dia nak duit dia balik rm8k. mana nak ada dah. dah joli dah.

pastu dia marah kat asben aku. dia bagi balik motor,dia nak balik duit penuh.asben aku kata ,mana boleh, saya tak mau byq penuh. separuh pun belum tentu. 

dia ugut laki aku, takpa, jangan sampai geng abg di kutip kat kola perlis. asben aku kata, ingat aku takut. ang di kata, motor ni abg di bagi balik dengan elok, ikutkan dia boleh ja lacurkan motor tu.sapa nak pakai bayaq tp dia tak mau. bukan tu mslh dia, mslh dia hari tu beria ria nak. lps tu tak mau plak.

dia berdendam bab duit tu la. macm mana dia tau pasai asben aku di perlis, sedangkan dia dok di kl nunnn. ada la org dalam jbtn asben aku yang bgtau ni. 

dia kenai fakris jugak sebab depa penah jumpa. kalau tidak, mana dia tau fakri dan asben aku nak kat mira, mana dia tau mira tu staf baru, mana dia tau mira tu dok mana, umuq berapa? sedangkan aku tanya staf sana, depa tak nmpk pun depa dua ni keluaq berdua. ramai2 tu ada la. takkan depa blh tau mail call sehr 15 kali..  aku syak Fxxxxx yang bg info ni. jom kita kasi gempaq sama asben aku.

sampai la, kat status dia, dia dok up mcm perli asben aku. kat status aku dia dok selalu jengoi jugak.cuma lately dia dah tak jengoi. samada dai memang tak jengoi atau dia buat unseen tu kan?so, aku tak tau la kata dia tgk aku.

mira ni dulu dok tgk status aku, la dia blok aku. tak tau pasai pa.so, kesimpulannya, kerana duit. dan asben aku pun galak jugak. kalau tidak , aku tak tau la dia call 15 kali sehr. msg asben aku dgn mira tu mmg aku tak blh baca sebb dia akan delete. call log pun clear. jdnya, aku tak kata laki aku innocent, dia pun ada gak galak dia tp mungkin Allah nak tunjuk.. Abg di ni jd penyebab nak bocorkan rahsia. 

aku plak tak sabaq..why not aku pi perlis, jumpa mira ni dl, pastu confront asben aku kan? tak terpikiaq . mira ni pun tipu jugak. masa aku tany dia selalu ka asben aku msg dia, dia kata jarang. aku kata jarang apa. sehri 15 kali.nak tipu ekk?? baiknya aku..hahahha kalau org lain tak tau la cmna.

No comments: