Wednesday 18 August 2021

Kisah Skandal (true story) part 1 ada berpart2 lagi

ini berdasarkan kisah betul yang berlaku kat aku. nama dan tempat mungkin aku hint kan atau aku tulis yang betul lah.ikut suka aku.tapi crita ni amat benar. bahasa agak kasar, yang sopan santun tak sesuai baca. tp kena baca siri crita ni sampai habis. then, baru tau kesudahannya. jgn buat kesimpulan dulu ok. 

aku kerja dan jaga 3 orang anak bersama ibu mertua yang nyanyuk. aku kata nyanyuk sebab anak sendiri pun dia tak kenal.ingatan dia back to 30 yrs ago. sebb aku dok rumah dia. stat dari aku bersalin anak pertama. suami aku, kerja di perlis, jabtan kerajaan. aku pun gomen staf. 

crita bermula, pada 6.5.2021 jam 2.45 petang, aku dapat call dr someone yang aku tak kenal. dia call opis. tepon kat opis ni kat tempat open sebb bilik aku takdak phone. aku jawab dan dia cakap, nak bercakap dengan puan xxxxx. aku cakap ya saya. saya ada benda nak bagitau. pasai skandal asben puan. aku masa tu dah ketaq dah ni. serius, cakap pun dah gagap.

aku cakap tolong call phone saya sebab tak sesuai sy nak cakap di tempat terbuka. mula2 dia tak bagi. lepas tu aku pujuk2 dia bagi..aku masuk bilik, aku call dia. nama dia mizan. kerja hantar barang. saya selalu hantar barang ke jabatan kerajaan ni. selalu. saya ada kawan kat sana. saya kenai suami puan pun dah lama. dari zaman dia main keta turbo lagi. saya kenai mirul, shahril ntah sapa lagi dia sebut aku pun tak dpt tangkap. ada staf jabtn sana tanya saya kenal xxxxxx, dia dari kulim, ada bini ada anak. dia ni dok bercinta dengan staf baru kat sini. nama mira umur 23 tahun. aku tanya la.setakat  mana hubungan depa ni..huiiii sy tak tau la tera mana hubungan depa, tapi yang pompuan ni pi rumah asben puan, dan asben puan pi rumah dia. depa buat apa dalam rumah tak tau la. dah laki dengan pompuan. puan pikiaq la sendiri. weiii beromen ka? tanjat aku dengaq. harey aku kata. babi..aku dok jaga anak dia dgn mak dia dok skandal dengan orang lain. yang si mizan tu kata, sya kesiannnnn dekat puan,sebab puan jaga anak dia dok gatai dengan betina lain. auwww geramnyaaaaa dengaq. eh sebelum tu masa dia cakap dengan staf baru tu, aku dah agak mesti mira.why? haaaaa sebab aku penah baca msg wsap dia hntq dekat laki aku pukui 4.45 pagi mcm tu, dia tulis....ambil saya di ktm arau jam 7.00 pagi. lepas tu, asben aku jawap, sy bertolak dari kulim jam 5.30 pagi. mira tu jawab balik. takpa, saya, naik grab, jangan bimbang. ok, aku biaq ja la msg tu. tpiiii ms tu, aku dah ambil no phone dia simpan. bila ja dia kata staf baru. pup.aku ingt nama ni. aku tanya, mira ka nama dia, ya betui. babiiiiii. masa tu seminggu dah no dia aku amik..celakaa

mizan tu pesan..puan siasat la dulu naa.. baikkkk..sy akan siasat. dia tak tau ka aku jenis rampang.aku serbu ja teruih. no mira ada, aku call laki aku dl, ooo sampai hati no, aku dok jaga anak, hang dok skandal dengan perempuan lain. haram betui. pastu aku cal mira tu. sebelum tu, aku call kawan baik asben aku (dulu baik, sekrg musuh). aku tak tau sebenarnya depa ni gaduh. sebelum ni fakris ni dok serumah dengan laki aku kat kuarter gomen tu. aku rasa hr yang aku baca msg mira tu aku tanya asben aku, fakris dok sekali lagi ka? dia kata ha.. padahal fakris dah 3 bulan, 3 BULAN KELUAQ DARI RUMAH TU. LAKI AKU TIPU AKU. aku tau pun mizan yang bagitau, awak tau dak, fakris dah keluaq dari rumah xxxx sebab bergaduh berebut MIRA. berebut? padahai dua dua jantan ni dah ada biniiiiiiiiiiiiii. gatai batang 2 jantan ni. aku kata kat fakri, hang bagitau aku yang betui. hang kesian kat aku sama. betui ka XXXX ada skandal dengan mira. dia kata betui. betui ka hang dah keluaq dari rumah XXXX. ya. dah lama. 


ni msg aku dengaq fakrsi. aku call atin sebelum tu sebb nak no fakris. pastu aku crita la kat atin pasai crita asben aku tu. masa tu aku tak tau depa ni dah tak berkawan baik. dulu bukan main brotherhood. pirah mabuk. brotherhood kononnnnnn.see? betuikan depa berebut sebb fakris iyakan. (

aku call mira hr yang sama. mslh aku, aku ni tak sabaq(skrg br terfikir apasal aku serbu ja tak tunggu dl). hari tu depa ada program kacau bubur lambuk di tempat kerja laki aku. semua turun sana. aku pun tanya dia..ni mira ka, ni XXXXX isteri XXXX. kak dengaq hampa ni bercinta? betui ka? ehhh mana ada puan, kawan biasa ja. oo kawan biasa, kawan apa sampai orang boleh bergosip ni. kak pun keja gomen, ada keja dengan staf lelaki tapi takdak la sampai orang bergosip. suka kat XXXX ka? eh tak puan, kawan kerja ja. oo ada pinjam baju XXXX kan?



**gbr aku nak edit lain..lindung sikit muka dia

tengok.. baju pun pinjam baju laki aku. heran, mampuih pi habis semua ka staf pompuan di jabtan tu smpai baju laki aku dia pinjam,pinjam la baju staf pompuan. bila aku tanya laki aku, dia kata biasa la tu pinjam baju. weiii..aku reja 14 tahun, aku tak penah pinjam baju staf lelaki weii.  tunggu..jgn buat kesimpulan lagi... kena baca sampai habisss crita ni. mau ada 5 episod lagi ni. baru blh buat kesimpulan. gambar ni sapa bagi? fakris bagi melalui atin bini dia. atin tu staf jbtn yang sama. bila ja aku tanya dia pasai kes depa ni. zuppp..gambar ni sampai. tu baju laki hang dia pakai. zup fb mira ni aku dapat. aku pun tak tau nak cari fb mira ni. depa tolong cari bagi. haaaa seeeeeeee..the game..dia bukan pakai nama betui fb dia. btw..nama dia nur amirah amanxxx bt mahamud. pak dia reja bomba balai kola kangsar. fb pak dia pun aku dapat. bini fakris bagi.ada la aku msg dia sembang2..zuppp sampai.. aku masuk fb mira ni, cr tak jumpa pun fb pak dia. cekap depa buat reja. bantu aku sungguh.

ok.. berbalik pada mizan tu. aku ada la msg dia keesokan hari tu. dia pun ada call aku. dia tanya aku, ada tak asben aku bawa balik barang makanan siam. aku cakap,ada.lokching, kordial hayle ka apa nama yg siam punya tu. dia kata, haaaa tu laki hang beli dari marka dia pompuan siam juai barang di danok. janda anak satu kot. tu marka dia sebelum mira ni mai. opsss lupa nak crita. aku ada tnya mizan ni, kenai abg di dak. ni kwn baik laki aku jugak ni. laki aku, sanggup pi beratuq kat klinik taman selasih sebab nak tolong amik ubat kat abg di ni. pastu pos pi kl,sebab abg di ni dok kl nunnnnn. dulu depa dok sini? mcm mn aku blh tanya pasai abg di? sebb dia kata dia kenai lama asben aku masa zaman main keta turbo. aku tiba2 teringat abng di. nak tau sapa abg di? ABANG DI TU ADALAH MIZAN YANG CALL AKU BGTAU LAKI AKU ADA SKANDAL.mcm mn aku tau, lepas aku bengang laki aku, aku bagi no tu kat laki aku, dia srh kwn dia chek. confirm. dia ada 2 nombor. masa aku bersembang dengan penyamar tu, dia tanya aku, motor yamaha mt tu dah juai ka? aku kata dah.brp juai? rm24k ja sebb hutang eon banyak tu lagi. pastu dia kata, abg di marah tau sebab laki aku tak byq balik duit dia, dia dah pulangkan motor yamaha tu kat asben aku balik. dia guna 3 bulan ja..masa tu aku rasa..eh ni abg di ka? sebab dia banyak tau pasai motor tu. dia kata dia rapatttttt sgt dengan abg di tu. kenai sgt sgt. memang la bahalol. kau menyamar jadi mizan. patut la kau cakap kau tau semua rahsia skandal laki aku. dia pernah tanya aku, ada dak laki hang bila balik sini mesti nak keluaq  malam jugak2..aku kata ,ada la dia keluaq jumpa shahril, remy ka sapa ntah. aku jarang amik port. sebenarnya kan... dia keluaq tepon mira tu la.. alasan ja tu. haram betui.aku kena tipu ka gena ni. keluarga dia semua geng tok ayah ni. ada dia bagi nama laki aku kat pak menakan dia. konon2 kalau ada mslh blh minta tlg.. masa baik hr tu la. la dah jd musuh.


ni mira kata dia dok kaunter. dia amik no phone semua yang mai opis. dia nak chek. takpa, aku dah tau dah sapa yg call aku.


aku sambung lain kali..stay tune


No comments: