Saturday 30 September 2017

TB


gambar gambar ni adalah gambar masa aku pi Hari Kecemerlangan sebuah sekolah di Kulim. Jabatan aku dijemput untuk sebagai ucapan terima kasih kerana datang ke sekolah untuk ceramah, pameran dsb. aku rasa, sepanjang aku pi ke sekolah sekolah di sini, ni ler first time dijamu dengan makanan barat. chicken chop gitu. adoiiii sedap weh. ada cream puf, apom polka dot, roti, ada buah cam kata tas tu yang dicelup dengan coklat, ada puding. actually, itu mungkin kali terakhir aku pi sekolah tu sebab sekolah tu akan ditutup. mungkin tahun ni yang terakhir sebab sekolah tu dibina atas tanah persendirian dan gereja. dulu, tok tok tok moyang dia bagi untuk buat sekolah but now, cucu cicit depa nak balik la. value tinggi tu tanah tu sebab tengah pekan Kulim dan tepi jalan sangat. pemilikan tu ada satu lagi dengan gereja. jadinya, sekolah perlu ditutup dan pelajar akan di transfer ke sekolah lain. same goes to the teachers.
anyway, what to do, tanah orang lain punya. rasanya sekolah tu dah wujud more than 50 years kat situ. tu sekolah asben aku dulu. so, tinggai kenangan ja la nanti. 


No comments: