Monday 13 August 2018

Crita Hari Isnin - 13.8.2018

hari ni rasa lega
sebab? aku dah bagitau kawan aku
apa yang aku pikiaq pasai dia dan faiz
lega rasa sebab aku dah tak tertanya-tanya

kat opis ni, frankly speaking
ada orang yang suka meminjam
pinjam tapi payah nak bayaq
liatnyaaa kalah getah sekerap

bukan tak nak tolong
tapi dah selalu sangat meminjam
pastu macam lupa
dapat duit claim ka gaji
bukan reti nak bayaq

bayangkan, dari anak nak masuk dua
sampai la ni tak bayaq hutang
ada ja alasannya 
bila orang mintak

lagi best, bila mintak duit kita
kita plak kena marah
belum pernah jadi kat aku
tapi aku tau sapa yang kena

eh lagi satu jenis menyampai
huiii bahaya gak ni
cakap a jadi b
belum tentu lagi
silap haribulan jadi z

hmm apa nak kata
itulah resam bekerja
di mana mana pun sama
pandai pandailah kita bawa diri

jangan diikut cara depa
biarkan saja kalau tak kena
nak diteguq sapalah kita
nanti dikatanya baik sangat pula

sekian..celoteh kali ni

No comments: