Thursday 18 October 2012

Nur Qurratun Ain Namanya

haaaa itu le nama anak nombor dua aku..lahirnya pada 8.10.12..kalau nak tahu, aku nikah pada 12.10.2008..terbalikkan nombor tu je..cam cantik je nombor diakan?? aku tak rasa apa apa pun pagi tu, aku bangun cam biasa nak g mandi, nak pi kerja, tiba-tiba aku rasa ada cecair keluar,jernih kalernya,pastu ada sikit je darah..haa cam tanda nak bersalin jer..lagipun akukan dah lebih 2 hari dari tarikh due..aku mandi jap, ajak laki aku hantar aku g spital Kulim. sebelum p dekat bahagian kecemasan, aku sempat g sarapan kat kantin spital..ye la,koi 6 pagi kuar,mana sempat makan..dah selesai makan, aku pun pi la kat bahagian kecemasan..bagi buku, dia bawa aku g labour room..aik???terus masuk labour room, tak masuk wad ke??check bukaan dah 4,terus aku naik atas katil kat labour room..masa tu, tak sakit lagi..bila dah masukkan air, dah pasang alat untuk check nadi anak, baru le sakit sikit2..lama2 makin sakit, tanya misi bukaan baru 5cm, adoiiii lambat la lagi nak buka 10cm..tapi kejap je, aku dah rasa cam nak buang air besar, aku bagitau misi bila dia tengok dia suruh aku teran, dalam 3 kali teran, keluar la seorang bayi perempuan..namanya seperti diatas..masuk hari ni umurnya baru le 11 hari..lega rasanya dah selamat bersalin..ingatkan lama la lagi kat dalam tu,rupanya sekejap je..ada la dalam 1 jam 30 minit jer..kalau anak sulung dulu, sampai 4 jam lebih dok sakit dalam tu..lahirnya dengan berat 3.1 kg..hari ni dah jadi 3.4 kg..dah ada sepasang la anak aku..hari ni dia dah cukur rambut,,dah jadi botak..dah pun potong kuku..memang la aku buat lewat sebab tunggu pusat dia jatuh dulu..ikutkan hari ketujuh dah boleh cukur rambut tapi orang tua2 nak tunggu tali  jatuh pusat jatuh dulu baru le nak buat cukur rambut..ikut je la..korang bagi apa kat orang yang cukur rambut tu? kalau kat sini, aku bagi beras pulut sekilo, telur ayam 10 biji,rempah sepeket, nyok kukur sebiji dan pulus rm 15.25..korang? lain tempat lain plak caranyakan??mak mertua aku bagi cam tu la..sintok, limau semua tak payah..ada setengah tempat bagi benda gitu..

1 comment:

poshchomel@gmail.com said...

Slm.. Tumpang tanye.. Ada contact number org yg cukur kan rmbut tu x? Terima kasih