Sunday 19 March 2017

Musim Hujan

sekarang dah start musim hujan nih. bayangkan, kemarin tengah hari dari panas lit lit, tiba tiba hujan dengan lebatnya. phewww lebat sungguh. pagi ni pun dah mendung dah ni. baju banyak tak basuh ni. tepi opis aku kedai dobi layan diri. aku pernah try basuh sekali.. memang syiok sebab mesin besaq, 14 kilo, spin 16 kilo. pergh best betul guna. bila dah setel basuh, dengan wanginya dengan panasnya kain tu. syiokkkk sangat. hampaq ja kain baju tu sat, lepaih tu boleh lipat dah. aku pernah try satu kedai dobi layan diri dulu, tapi servis dia tak best. bila spin, kain tak kering pun. bila basuh, kain tak wangi pun. kedai ni, wangiiii ja tahan berhari hari. kemarin, kat tengah pekan kulim, hujan punya lebat, mai kat opis aku, jalan pun tak basah..tak hujan sebelah sini..tu diaaaa, kuasa Allah, sana hujan, sini dak. masa aku belajaq kat uitm dulu la, pensyarah aku crita klia tu punya la besaq, bayangkan side sana hujan sebelah sini dak..huiyooo kagum seketika. tapi bila ingat balik, itu kuasa Tuhan, tiada apa yang mustahil.

No comments: