Sunday 26 May 2019

Biz Biskut Raya

tahun ni kan? aku juai almond london. saja ja la nak try. dapat la order 12 balang. sambil tu aku amik order kuih kapit. sekarang kan zaman inovasi. kuih kapit perisa coklat, peanut dan ori. bukan senang oo nak buat kuih kapit ni. panas panas kena lipat, sapu perisa lagi. lambat, keras. aku dapat untung sebalang rm2. takpa, panjang umuq, tahun depan aku amik order awai. aku blh up lagi sikit rega. ni sebab kwn aku dah up dah sikit. 
suka semperit susu?aku suka. cair di mulut. nak buat pun senang. cuma guna 3 bahan. susu pekat, tepung jagung dan butter. pastu tekan. bab ni leceh sebab sakit jari jari tekan.aku order untuk diri sendiri dua balang, dah setel sebalang. kalau rajin nak buat sendiri la.pastu amik order. tau kwn aku juai berpa? rm13 ,50 biji. gila murah.aku up kan la 3 hengget. stilll murah lagi. ada yang juai rm22. perghhh untung. kena cari acuan yang bunga cantik sikit. yang bertingkat tingkat tu cantik.
anak sedara aku juai kulit popia yang boh cheese tu. aku beli la dua balang. nak support projek biz dia. amik kusus marketing, ntah apa kena buat, tu yang dia punya projek juai popia cheese @ cruncheeze. sedekah sebalang ke mak ain dia. nak order lagi, modai tu. jadinya, aku buat la sendiri. bukan susah pun. senang ja. gunting kulit popia, goreng, taburkan cheese. tu kalau malaih, kalau rajin, cheese+ serbuk cili+ gula sikit, blend, taburkan. ada rasa masin, manis dan pedassss..so sedap.
ada lagi biskut yang nak buat, tp tengoklah pada kerajinan dan keupayaan nak buat sebab kenit aku tu suka melekat kat akuuuuu ja. nak p jamban pun payah.

No comments: