Monday 5 August 2019

Waktu Flexi Untuk Kakitangan Kerajaan

dulu dulukan, orang keja gomen ni ada gak waktu anjal. tapi dihadkan. contohnya masuk pukui 8 pg , balik pukui 5. masuk pukui 8.30 pg, balik pukui 5.30 petang. ada jugak yang masuk lagi awai. tapi pej aku amik dua masa tu ja. sekarangggggggg...ada waktu lagi flexi dan lagiiiii best. sebab, staf boleh masuk mana mana waktu antara 7.30 pagi hingga 8.30 pagi dan balik start 4.30 petang. kalau masuk keja jam 8.31, dikira lewat. haaaa lebih menyenangkan staf la. macam aku, aku masuk pukui 7.30 pagi, aku blik 4.30 petang. kalau la hari tu aku lewat, aku masuk jam 8.20 pagi, aku balik la 5.20 petang. asalkannnnn..masuk keja jangan lebih dari 8.30 pagi dan balik jangan awai dari 4.30 petang. 
tujuannya, nak kurangkan sesak di jalanraya dan di lif dan sebagainya. sebabnya, ikutkan kajian yang dilakukan, jalan kurang sesak sebab pengguna keluaq awai dari rumah, kat lif pun tak la semua orang tertumpu kat situ ja satu satu masa. 
bagi aku yang pi keja jalan tak jem, tempat kerja takdak lif, tak rasa la. tapi yang kerja mengalami situasi macam tu, ini satu kelebihan kat depa. yang penting kerja mesti cukup 9 jam. itu point dia. tapi tak semua jabatan buat, ada yang tak bleh nak buat sebab kekangan perkhidmatan. contohnya , hospital. depa ikut masa 8-5.bomba pun sama rasanya. yang kritikal ni tak la ikut flexi macam ni. apa apa pun yang penting kerja jalan. berkhidmat untuk negara gitu.

1 comment:

mamapp said...

Bestnya Waktu flexi.. memudahkan staff