Tuesday 26 June 2012

My Early Breakfast...

jus oren dengan kacang kuda dan mineral

hmmm hari ni aku sampai opis awal.. pukoi 7.30 aku dah sampai..so, tak tahu nak buat apa, aku singgah le kat kedai nasi kandar ketapang tu, beli le jus oren dengan kacang kuda dan air mineral..kan pa, depa kata, kacang kuda bagus untuk nak tambah darah, jus oren bagus untuk penyerapan zat besi..aku beli sebab nak tambah darah aku yang menurun nih..ye la, bila pregnant nih, masalah hb le yang utama. yang sulung dulu pun macam tu jugak..asik turun ja...
risau gak aku, kan kalu hb rendah tu, maknanya ada penyakit anemia yang menyebabkan keletihan..mula2 dulu, aku ingat letih tu perkara biasa tapi bila aku baca paper, itu bukan perkara biasa tapi disebabkan kurangnya zat besi..zat besi kan penting..bukan takat ibu je akan terjejas tapi juga anak di dalam kandungan..jadinyer, kepada ibu -ibu yang mengandung, jangan lupa banyakkan makan makanan yang banyak zat besi..
2 3 hari lepas aku rajin gak buat sendiri jus oren, tapi leceh ler sikit sebab nak kena blender, tais air, maklumler aku bukan ada mesin blender jus tu..pakai je la blender yang dok blender cabai ke, rempah ke tuh...hahahah

No comments: