Saturday 10 January 2015

Aku Dan Anak-Anak..Sedih Sangat

hari ni merupakan hari terakhir asben aku di Kedah. dia ditukarkan ke negeri Pahang..lebih tepat di Taman Negara Kuala Tahan. aku rasa sedih sangat bila dia kena pindah, sebabnya aku akan terasa kosong time balik kerja, time pagi2 nak pi keja, time maghrib..hmm apakan daya, dah arahan jabatan, kena la ikut. kawan2 dia, 4 orang lagi kena tukarkan ke Johor, Terengganu dan Selangor. time balik kerja, bila aku sampai dengan anak-anak dari rumah pengasuh, dia akan sambut.time nak semayang, dia akan peringat aku , pi semayang, pi semayang..walaupun aku bantah gak sebab nak tengok crita sampai habis. anak-anak tak paham apa maksud pindah. tapi yang sulung tu aku dah banyak kali cakap, abah kena keja kat tempat jauh.. sebulan sekali abah balik..masalahnya tempat kerja baru tu belum tentu sebulan sekali boleh balik. silap hari bulan, 2 bulan sekali baru balik.sian anak-anak..aku la handle semua..sebenarnya, dia dah selalu dah masuk hutan, kalau masuk, amik masa sebulan, tapi yang tu aku tak heran sebab aku tau, dia masuk hutan, dia akan balik sini, duduk lama, baru masuk balik. yang ni plak, balik kat kami sat saja, pastu pi sana lama. adoiii sedihnya...selalu sebelum tidoq, adik ain yang akan main-main dengan dia. lompat atas dia, la ni adik ain tak leh la nak buat camtu. sian dia..esok-esok, asben aku balik, ain dah bleh cakap. ain dah bleh buat tu buat ni..dia terlepas peluang tu..sian..ain dengan mohsin terlepas peluang nak bermesra dengan abah depa. aku tak kisah sebab aku dah besaq..aku doakan, orang yang aniaya geng depa berlima akan terima balasan. takpa, di dunia depa terlepas, di akhirat belum lagi. aku tau, asben aku dengan kwn2 dia tak salah. takpa la, ujian Allah. moga2 dia dapat tukaq mai dekat sikit nanti. doa ja la semoga semuanya selamat..

No comments: