Tuesday 5 January 2016

Hari Pertama

tahun ni ain dah 4 tahun..by year la, by month blum lagi.aku registerkan dia kat tadika Gemilang Ria, Taman Makmur, Lunas.dekat sikit dengan rumah mak ain dia. bab pi tadika, balik semua mak ain dia yang uruskan. pagi2 aku pi hantaq cam biasa la. pukoi 6.30 pagi dah pi hantaq.balik uruskan abang dia plak. aku pilih tadika tu sebab anak kawan aku ada pi situ. dia kata ok, jadi aku ok lah. takut jugak nak hantaq pi tadika yang kita tak tau servis dia macam mana. first day, aku pi hantaq. dok sat ja, lepas dia masuk kawasan sekolah, aku teruih balik. masa tu aku tengok dia tercangak-cangak gak cari aku. aku nyorok belakang sorang lelaki tu. dia pun tunggu anak dia jugak. lepas tu, aku pelan2 cabut. tapi takpa, abah din dia ada tunggu. hari pertama, class sampai 9.30 pagi ja. nak bagi biasa dengan tadika, bagi kenai kawan sikit2..abah din dia la tunggu sampai habis kelas.
hari kedua, ok dah. cuma masa dia naik keta cikgu yang amik dia nak pi tadika ja, dia nangis sikit. tapi cikgu tu kata, biaq ja..nanti ok. yang abah din dia risau takut dia melarat nangis, pi ikut sampai kat tadika..tengok ok ja. dok main basikal la, main kuda la dengan kawan2 dia. pandai plak tu menjawab bila abah dan tanya dia, adik ok ka?tak teriak ka?adik ok la..adik ada ramai kawan..good..
hari ni, hari ketiga..mintak2 ok la sampai seterusnya. memang mak tok dia kata, tak payah hantaq lagi tadika tapi bagi aku, 4 tahun tu dah comey dah untuk ke tadika. hantaq ja la. tu yang aku cari sampai pukoi 12 tghr ja. tahun depa kena la cari yang sampai petang..
aku memang risau ain ni sebab dia bangun tidoq lambat. pukoi 11 baru nak bangun. aku risau dia tak mau bangun tidoq ja. tapi alhamdulillah la, ok ja dia bangun nak pi tadika.lagi satu, ain ni cakap tak teruih lagi. ada certain words dia ok, certain words dia tak lepas cakap. contohnya, susu jadi uchu. dia ni kuat mebai sikit. ikut aku gamaknya. tu yang risau tu, satgi mak ain dia kejut suruh bangun dia mebai amik la masa sejam.. hahaha tapi so, far ok..lega aku.

No comments: