Tuesday 3 January 2017

Bawa Bekal

dah 2 hari mohsin ke sekolah rendah. dah 2 hari jugaklah aku bekalkan dia dengan bekal makanan sebab dok memikir ramainya budak nak beratuq beli makanan, nak membayar lagi, nak amik belen duit lagi. baikla aku bagi dia bawa bekal. bukannya susah pun. tanya ja dia nak makan apa esok. hari pertama, nugget dan hot dog. hari kedua, aku buat spageti. spageti bodo ja. kuah, hot dog potong kecik2 dan isi ayam. setel.biasa dia makan banyak tapi bukan sekaligus, jadinya hr ni aku boh banyak. tak habis plak..lain kali, aku kurangkan kuantiti. esok hr ketiga, tengah dok pikiaq nak buat sandwich teluq kat dia.
takat la ni, pakaian dia ok la. belum kotoq sangat. masih terkawal. mungkin sebab belum xplore sek ni lagi. duit kemarin bagi tak guna la sebab dah tak beli apa kat kantin. masuk tabung la duit tu. aku bg rm2 ja sehari. nasib la mohsin pun pandai gak sikit2..dia nak simpan duit, nak makan bekal.lega aku dengaq.
bab mohsin takdak pa sangat nak risau takat la ni la. adik dia pun mcm ok ja. cuma yang jadi kebimbangan bila time nak balik. takut aku lupa nak amik dia..hahaha nasib la aku ada kawan yang sekolah sekali dengan anak aku, boleh la pakat2 ingat sesama sendiri..
hmmm semoga semuanya mudah dan lancar..aaaaminnnn

No comments: