Monday 26 June 2017

Ain Tak Sekolah


seminggu sebelum raya, aku tak hantaq ain pi tadika. sebabnya dia tak mau pi. selalunya memang awai pagi aku akan ada masalah dengan dia. dia malas bangun, selalu buat perangai. aku ingtkan sebab memang perangai dia, rupanya tadika dia memang tak best. cikgu garang. selalu cubit dia, pukul dia. mungkin sebab dia lambat baca. actually, anak kawan aku pun kena. tapi sekarang dia dah darjah satu. kawan aku pernah bgtau, anak dia nak tambah, cikgu tak bagi. anak aku pun pernah kena. anak di cikgu selalu cubit sebab lambat baca. anak aku pun kena. anak dia pernah bgtau, cikgu kata dia bodoh, haaa yang ni anak aku tak pernah kena. melampau gak cikgu nih. rasa rugi gak sebab tukaq sekolah dia dulu. tapi nak buat cmna, ingat nak bagi dia education yang islamic. jadi cmni plak. so, lastly, aku decide, bagi dia masuk tuisyen ja..dengan sekarang ni tengah dok cari kelas cepat membaca..aku dok nampak iklan tu. tp lupa dah kat mn tpt tu dengan no phone tpt tu..kena rajin tengok la nanti bila jalan jalan kat kulim ni..yang cikgu pun awat la layan budak cmtu...

No comments: