Monday 25 September 2017

Nasi Briani Nasmir

Restoran Nasi Kandar Nasmir Kulim baru ja introduce makanan baru di restoran depa. nasi briani dan seangkatan dengannya yang originally from India. so, aku try la nasi briani kat situ. huihhh banyak uuu nasi dia. aku order nasi briani kambing. kambing 3 ketui, nasi dengan lauk boh dalam periuk tu. perghhh puas makan, kalau orang kecik dan perut pun kecik boleh la share dengan kawan. kalau kuat makan macam aku ni, elokla tak yah share. dia punya gulai ka kuah tu ada sampai 3 jenis. aku tak sentuh pun sebab aku makan nasi dengan lauk tu pun dah ok. kalau di Kulim, bahagian nasi ni di bahagian yang berecon. ok lah, rm11 dapat sepinggan ni. mai la try, kot kena dengan tekak hampa. 

1 comment:

makchaq said...

Makchaq sejak dah lebih separuh abad ni kurang minat pulak makan nasik colour ni... suka nasi putih ja...
Makan nasik warna ni rasa macam tak nak hadam...
Kalau makan masa tengah hari sampai ke malam dok belahak rasa nasi tu ja.. tu yg kurang suka nak makan..