Tuesday 20 March 2018

Sepagi Aku Di Sini.....

Seperti biasa,bila dapat jemputan untuk pameran,memang unit aku la yang akan pi.di mana sahaja di daerah ini. Hr ni memang nasib tak berapa baik la sebab ramai plak takdak di opis.aku mai la oameran sorang sorang. Tapi aku tak kisah sebab,bukannya susah pun.ala jaga pameran..orang mai layan je la. Tapi kalau nak tarik orang mai booth,kn buat aktiviti sikit.aku buat la cantum jiqsaw puzzle..kalau ada hadiah,mau runtuh booth aku ni.tp dah hadiah takdak,tak ramai la yg mai.bkn tak mau beli,tp duit nan ado.
Perasmian prog ni aku rasa yang nak bertanding calon pru ni.siannnn..dah kalah pun nak bertanding lagi...sapa nak ngundi ntah. Pttnya calon calon yang nak bertanding tu,kalau rs org dah tak suka,tak pyh la bertanding. Kesian pada calon yang lebih layak,lebih muda dan lebih berkaliber. Haaa br boleh menang. Program ni pun kalau la tolak budak sek,tadika,berapa kerat ja org dewasa  maksudnya,orang yang betui betui dpt msg dr program ni. Tak ramai. Sedangkan penduduk di sini dianggarkan lebih dari seratus. Imagine kalau semua org turun. Mesti khemah penuh. Tapi,tgklah brp ja yang ada.
Jadi meriah sikit sebab ada sukaneka dan cabutan bertuah. tu ja la penambah suasana. Orang tunggu sebab nak hadiah. Hadiah boleh tahan beb. Program tamat pukui 12 lbh. Cantikla..bleh aku balik rumah mak aku. Opsss aku jumpa senior aku kat sini.kak rosiah yang keja misi klinik pergigian di merbau pulas. Oiii dasat kawasan tu. Penagih banyk area tu. La ni,di mana saja ada geng penagih.adoiii satu masalah yang amat teruk sebenarnya. Tapi,ramai yang buat tak kisah. Bukan macam demam denggi. Kalau demam tu,sekali kena,tu diaaa kalut satu kampung. Tapi bab dadah,hmm senyap ja. Bila dah parah baru nak gelabah.

No comments: