Tuesday 8 May 2018

Mari Mengundi

esok dah nak mengundi. 9.5.2018 hari rabu adalah hari mengundi. hampa pangkah sapa? tu hampa punya suka. aku ada calon pilihan aku. tapi, besa la, kerja gomen ni, bila nak mengundi ni tak boleh lari la dari terlibat dengan orang politik. aku buat program hari tu, orang politik mai, nak mai, mai la, sapa kisah, nak cakap pasai undilah saya, aku keja gomen, yang bercakap tu calon kerajaan, silakanlah. no hal. yang aku sukanya, calon ni sedia sedia ada di kawasan kulim,padang serai. macam tu la calon yang kita mau. ada sedia sedia di sini. bukan dok di kl ka oversea ka. kat sekolah aku jumpa dia, kat tempat awam aku jumpa dia. haaa macam ni la yang kita mau. bukan kita nak jumpa PA. nak jumpa yb. semoga dia berjaya jadi yb. yang bertanding adun pun aku kenai. breakfast semeja. orang sini jugak. calon orang sini, berkhidmat untuk orang sini, baru betui. ni calon orang mana hala mai, camna nak paham susah senang orang tempatan. calon parti lain, ada yang aku kenai, ada yang dak. lantak la. yang pasti, aku baca satu mesej, cari pemimpin yang memimpin kita ke jalan Allah. haa pegang yang tu.
calon dun lunas tu, memang aku kenai, dia memang dah kaya dan memang sedia sedia tolong orang dah. jadinya, kalau dia jadi yb memang sifat tolong tu dah sebati. jangan bimbang. dia dah kaya, bukan jadi yb baru kaya. haa ni yang kita nak. jadinya, kawan kawan, selamat mengundi dan selamat memangkah esok hari. pilih pilih, tenung tenungkan. undi adalah hak anda. 

No comments: