Saturday 19 May 2018

Selamat Berpuasa

selamat berpuasa semua.....
hari ni hari keempat berpuasa. bagi yang keja di kedah, first ramadan is an off day. sebab kita tak amik cuti tahun baru. so, cuti deret 3 hari. perghhh cemuih dok rumah tak buat apa. posa plak tu. menu berbuka? aku simple ja. masak ja sendiri. hari pertama, spageti, har kedua ,bihun tomyam, hari ketiga , bihun hailam, hari keempat, nampak gayanya nasi goreng bodo campur daging masak merah. 
hari pertama puasa:
mohsin puasa penuh. senang nak kejut bangun sahur, ain pun sama. sebelum tidoq, niat posa sama sama. baguih.
ain sekerat hari. pukul 10 lebih dah mintak susu. dia ni dengan susu memang teruk, suka sangat minum susu.
hari kedua :
mohsin ok. ain memang tak posa, aku tak kejut sahur pun.hari kedua kami balik pdg ubi. aku buat bihun tomyam. bawa balik, makan kat sana. mohsin tak mau balik. ikut suka. aku balik dengan ain dan muklis. mukhlis soooo good, dok kat depan diam diam. lega aku , senang nak bawa keta.
hari ketiga :
bawa mukhlis pi klinik sebab bila dia batuk, dia muntah. kahak la tu. jahat kahak ni.kena rm28. aku pi klinik sathiam sebab memang rega murah, ubat pun ok. ain tak puasa dan sebelum balik taman selasih, singgah rumah abah din depa. bila dah singgah, ain tak mau balik la.memang macam tu pun selalu. kebetulan depa ada jemputan berbuka di rumah cinapati. ain mesti depa nak bawa. ok, aku balik dengan mukhlis ja. sebelum balik lagi, mohsin dah tepon nak buka posa. makan sikit sangat katanya pagi tu.otw nak bali, si kecik tu tidoq. aku pun teruih call cu, jom pi beli bekas plastik nak isi kuih raya yang org order. masa ni mohsin belum buka posa. balik dr kedai, hmmm jalan, buka pukui 2 petang. menu berbuka, aku buat hailam sebab nak habiskan bihun yang kemarin tak habis tu. mak mertua buat cucuq udang. ok cantik la tu.
hari keempat: 
bersahur aku goreng udang sebab mohsin suka udang. so,aku suruh dia makan banyak nasi sebab hari ni ada kafa lagi. sat lagi tak larat. aku sahur dengan bihun hailam yang tak habis tu la. tu pun, ada lagi. kena perabihkan la hr ni. hari ni start keja bulan posa. apa crita di tempat keja? menu berbuka la. 

baiiiii

No comments: