Sunday 10 March 2019

Jeli Kelapa...


jeli kelapa..sapa suka makan?aku suka ni.sedapppp ja bila sejuk. mmg makan sejuk br umppp. aku penah buat dan penah juai jeli kelapa. aku buat,hntq pi kolej mara kulim.pukui 6.30 aku hntq dah pi sana. dalam 20 ke 25 bekas. aku boh dlm polistren tu,pi la hantq.pi kot belakang.letak atas tong ais. nnti tokey kantin amik la..aku tolak em1.30..depa juai rm1.50. time rehat aku pi la amik duit.kadang hbs,kadang dak. ikut rezeki la.

lama gak aku pi letak kat situ.lepas tu aku berenti sebab rs malas dah.letih pun ya. tiap tiap petang aku beli sebiji nyoq. ayaq dgn isi sekali.kos dlm rm4. ada sorg pakcik tu yg juai.aku selalu beli kat dia. balik rumah sebelum amik anak kat rmh pengasuh,aku buat la..boh ayaq dlm periuk,boh serbuk agar agar.lupa dah brp gm. pastu boh gula...boh ayaq nyoq..masak elok pa semua boh dlm bekas. boh la isi nyoq tu sama..setel.sejukkan...

la ni nak buat balik pun malaih..nak mkn sendiri pun tak buat.tgk la nnti nnti..kalau rajin.

1 comment:

hungryworm__ said...

permisi min numpang share ya :)
Hayyy guys...
sedang bosan di rumah tanpa ada yang bisa di kerjakan
dari pada bosan hanya duduk sambil nonton tv sebaiknya segera bergabung dengan kami
di DEWAPK agen terpercaya di add ya pin bb kami D87604A1 di tunggu lo ^_^