Saturday, 7 September 2019

Utamakan Produk Muslim..Buy Muslim First

sana sinun orang buat kempen. yesss aku pun join bagi sokongan. utamakan produk muslim. bukan tak beli produk orang lain, tapi utamakan. beza maknanya tu bagi yang paham bm la. yang tak paham, depa tak tau la nak bezakan? itu hak masing masing nak beli barang sapa.but remember, kuasa beli di tangan sapa? kita. jadinya, gunakanlah sebaik baiknya. beli barang muslim ni, untungnya di bayar zakat, dari situ, akan membantu asnaf, dan asnaf boleh membantu diri sendiri. bukan boikot k. utamakan, ada setengah hal kita masih perlu ke tempat lain disebabkan orang kita tak dak buat. contohnya bengkel keta ka? takkan nak terkam pi yang melayu kalau kedainya jauh ya amat. pandai pandailah pikiaq kan? banyak dah produk muslim di pasaran. cari ja. mesti jumpa.

No comments: