Tuesday 22 October 2013

Jenuh Menunggu...Dapat Gak Kat Aku

hari ni aku amik time off sebab nak pi Pejabat Tanah Baling..Aku nak pi tanya awat yang lambat sangat geran bendang ayah aku yang aku mintak tu.Aku bayar tahun 2011..Masa tu aku baru dapat duit epf..Aku ingat lagi.Dapat ja duit tu aku teruih pi Pejabat Tanah Baling bayar rega tanah.Setel lama dah pun bayaq.Dah tak larat nak tunggu dah aih..Yang aku bayar lewat dari tu dah dapat..Yang bayaq awai tak dapat.


At last..dapat gak geran ni.Sebelum amik geran kena bayar hasil dulu.Sebab aku dok tunggu surat suruh amik tak sampai sampai.Jadinya aku bayar lewat la cukai tanah.Kena denda rm2..It's ok..bayar ja..Tanah bendang, kecik plak tu..Cukai pun setahun rm9 ja.


yang aku musykilkan tu..aku rasa depa dah hantar surat suruh amik geran tapi depa silap hantar ke alamat lain..sebab surat yang aku dapat lama dulu, ada tertulis alamat Mk Kuala Darak, Kuala Ketil..masa bila la aku dok kat situ..aku dari kecik sampai besaq dok kat Padang Ubi la..ni mesti tak check betoi2 pastu pakai print ja..pastu bila orang lambat claim geran ka bayaq hasil ka nak marah..aku pernah bagitau depa yang depa silap alamat tapi depa kata tak pa..tengok apa jadi dah..


ni alamat sapa ntah depa pi tulis nama aku..mampuih orang kat situ tak kenai aku..ingat aku glamer ka.apa la depa ni buat la kerja elok2 sikit..check la betoi2 sebelum hantar surat.nasib la aku amik inisiatif sendiri pi tanya tidak ka berakaq la tunggu surat suruh pi amik geran tak sampai.


kan aku cakap depa buat kerja tak berhati2..tgk tarikh geran ni siap..tahun 2011..sekarang tahun 2013..siap 31.5.2011..aku pi amik 22.10.2013..salah aku ka salah depa? tapi takpa..janji geran dah dapat.lega lega..Alhamdulillah..tak payah pikiaq dah..

No comments: