Sunday, 22 December 2013

mistik

oittt rumah mak mertua aku masih diselubungi mistik..hari2 kena percik air jampi..yang aku jeran tu tak nak pangge ustaz mai rumah. pangge la ustaz mai tengok ka pagaq rumah ka.ni reja pi amik air jampi ja kerja.lepas jampi jampi..pastu jampi lagi..tabuq garam, beras kunyit.habis tabuq, tabuq lagi dan lagi..cemuih dan meluat la aku..dulu kata orang ni buat, pastu orang ni plak.pastu tak nampak plak orang yang aniaya mak mertua aku tu..bomoh tengok nampak bahagian belakang ja..last sekali, yang depa pi mintak air jampi tu kata,ada benda halus ikut laki aku balik time dia pi ronda ka, kerja malam ka..pulak??? aku malas nak amik port la..jangan ganggu anak-anak aku sudah..kang ada yang kena berubat lain plak..aku seligi kang sapa yang punya punca tuh..

4 comments:

Kakzakie said...

Maaf kakak kata ye Sarah.. nasihatkan MIL takut jadi syirik pula kan. Kalau ada ustaz sebaiknya cari alternatif ini...

Rai Ourkizuna said...

kadang kadang susah jugak bab makhluk halus ni.. satu kita tak nampak dia.. lepas tu orang yg kata nampak la tau la tu pun tatau la boleh caya ke tidak.. orang orang tua kita pun kadang kadang ikut dan orang cakap.. saya pun kadang2 caya tak caya bab ni.. ye lah.. kita bukan tak percaya benda tu ada.. tapi pada saya.. kita tak kacau dia.. dia pun tak kacau lah kita..

baru ni..ada ustaz mai rumah kata kami adik beradik pakat ada bawak "benda"..nak buang tu sorang dua ratus lebih.. mcm meniaga pun ada jugak bunyi nya.. entah la..

paridah said...

ASSALAM...TERKENA GANGGUAN YA...MINTA PERTOLONGAN ALLAH...IN SYA ALLAH.

Irfa said...

maaf ye,setuju ngan komen kakzakie
sbb benda penah berlaku pd org yg saya kenal
bomoh duk cakap itu ini fizikal orang yang di syaki,last tuduh org itu org ni smpi bergaduh, putus sedara.mmg ada yg percaya sgt ngan bomoh dukun ni..demam sikit jumpa bomoh ambik air penawar, batuk pun ambik air penawar. berpada2lah