Wednesday 27 August 2014

Darah Tinggi

dalam sejarah, seminggu ni aku pi klinik tiap2 pagi untuk amik tekanan bp. jeng jeng jeng..suspect aku kena darah tinggi. bacaan aku pun ada ok ada dak. yang bawah doktor kata ok, yang atas tak berapa ok. doktor kata mungkin sebab tak cukup tidoq ka, stress ka, terkejut ka. kalau stress memang ada.sebab aku pernah cita dulu sikit kat sini. tak cukup tidoq pun ada sebab anak aku yang kecik tu asyik jaga 1,2 kali semalam. ngingau pun kuat gak. la ni jadi apa pun tak tau anak aku yang sulung kerap kencing malam. minggu ni ja dah 2 kali kencing tilam, dah la musim hujan ni. tiap2 hari hujan.tension gak aku sebab kena bangun pukoi 2, 3 pagi. tu belum dengaq mak mertua aku dok bunyi lagi. ha tu la bagi minum botoi lagi dah besaq2 pun. bosan-bosan.
hari ni last aku pi,jumpa doktor, doktor kata kawal makan, exerecise, mai check seminggu sekali dulu, pastu sebulan sekali. orait doktor. yang paling best, berat badan aku turun dari 79.9 kg ke 76.6 kg dalam masa seminggu. memang aku dah niat lepas jamuan raya aku nak diet sebab baju banyak dah ketat, hahahah kena teruskan pemakanan sihat aku nih.doakan aku dapat berat yang ideal yer...

1 comment:

Unknown said...

bahaya tu muda muda lagi dah darah tinggi.. kalau perlu, mintak bantuan dgn org terdekat utk handle bebudak tu.. jgn stress sangat.. take care ye..