Sunday 22 May 2016

Hari Yang Tragis

pertama kali dalam sejarah aku drive 22.5.2016, bateri kong. aku drive start 2005 sampai la ni, ni la first terjadi. nasib aku baik sebab, walaupun hari ahad, kedai bateri bukak. kedai ni dekat sangat dengan tempat kejadian. kalau tak bukak, jenuh aku nak mencari satu kawasan pekan Kulim. silap hb pi sampai Kilang Lama. sebab kat sini, ada kedai buka ahad, ada tutup hr ahad. lagi satu, kejadian berlaku kat kawasan redup sebab masa tu aku pi beli susu kambing ori. untuk elakkan jaundis. petua orang bagi. ikut ja la. lagipun susu kambing kan baik untuk kesihatan. minuman sunnah nabi some more.sebotol 500 ml rm10. aku beli 2 botol. masuk dalam keta, start sekali, tak bleh, sampai 5 kali, confirm bateri kong..huwaaaaaaa.....bateri ni pun tunggu la hari gaji nak kong pun. actually, dia dah bagi warning dah. 2,3 hari sebelum tu, aku kena start 3 kali baru ok.masa tu kat rumah bg din. nasib ok, guna la sampai kemarin. so, kemarin lah hayatnya yang terakhir. 
aku masuk dlaam whatsap group opis aku. untungnya, kawan2 aku ni rajin nak menolong. en shidi, masa tu baru balik dari bandar Baharu, dia singgah semayang di Masjid Kulim, bila baca mesej, masjid dengan tempat aku dekat, dia mai teruih. aku ikut dia pi cari kedai bateri, aku pinjam duit dia la bayaq. kat opis, hanis dengan en zamal dah nak mai dah. tapi sebab aku dah nak setel dah, tak payah mai la. trima kasih sebab nak membantu. bateri kering rega rm195..tolak bateri lama rm 10 jadi la rm 185..caj pasang tak kena sebab dekat. aku tak kira la berapa rega, janji setel, keta aku bleh jalan. kalau la jadi masa anak2 ada, haru sangat. atau jadi waktu malam. haru sungguh. lega, jadi waktu yang senang nak mintak pertolongan.. pengalaman pertama dan terima kasih pada kawan2 yang membantu. 

No comments: