Saturday 28 May 2016

Mistik

terpulang samada nak percaya atau tidak.tapi benda2 ghaib ni memang ada. yang terkini, ain, anak aku, kerap sangat kena ganggu. budah dah 4 tahun. dia dah pandai bgtau. aku kesian sungguh kat dia. tiap2 pagi kena ganggu. sampai nangis. last aku ikhtiar, aku pi jumpa sorang orang tua, aku pangge pakndak. dia pun naik heran, pakndak dah iktiar apa yang pak ndak tau, tapi benda ni masih dok kacau jugak. anak aku describe, benda tu mata merah, badan besar, hitam, kaki pun hitam. apa yang pak ndak tolong aku, dia nak mandikan ain..dia suruh aku cari 7 jenis bunga kaler putih. jemmm..mana nak cari bunga kaler putih? jarang jumpa bunga kaler tu, kalau warna warni, berapa jenis pun bleh cari. hari pertama aku cari, aku bagtau, tak jumpa. aku bleh cari sintok dan limau purut ja. limau purut pun ada harga tau..sebiji singgit. ingat murah..
lastly, pak ndak bgtau, bunga dia tolong cari.aku bawa kat dia limau dan sintok. lepas asar aku pi rumah dia, dia pun ada la baca2 sikit. masa dia duduk nak baca tu, dia bgtau aku, ishhh benda ni kacau pakndak. lagi satu dia kata, anak sedara dia boleh scan. apa masalah sebenarnya. aku bagi nama anak aku, nama aku sekali aku bagi. tolong tengok kot2 ada masalah kat aku ka? dan alamat rumah sekali.
rupanya, anak sedara dia bgtau, masalah di rumah. ada orang hantaq jin kat rumah aku dok la ni. orang dekat ja tapi tak tau apa motif. patutla anak aku selalu kena. dia attack yang paling kecik. celaka..sapa yang hati busuk tu.berkawan dengan setan depa nih. aku mandikan anak aku dengan bunga tu, tepat pukul 12 tengah hari, hari selasa. alhamdulillah, anak aku tidoq lena. lepas tu, asben aku pi jumpa dengan anak sedara pak ndak, bawa barang yang dia suruh beli, ada kesilapan sikit,benda yang dia suruh sedia tu tak complete. pak ndak silap bgtau. tapi takpa, asben aku pi sekali lagi. yang tak bestnya, ustaz tu tak mau bgtau sapa yang hantaq.cuma dia pesan, maafkan jiran2 kalau ada buat salah. dia akan usaha supaya semuanya selamat. ok lah, dia mai rumah,mai baca apa yang patut.2,3 hari ni anak aku ok lah. tapi, aku takut jugak sebab kalau orang hantaq, dia akan hantaq lagi kalau dia sakit hati kan? tu yang aku risau. memang celaka betul jiran aku tu. aku syak somebody sebab dia memang pernah buat hal sebelum ni, dan pakcik din kat rumah aku pun bgtau, kat lorong rumah kita ada yang menuntut ilmu songsang. dan benda tu baru nak tunjuk rupa..memang celaka orang tu. geram geram geram

No comments: