Sunday 29 May 2016

Kesian

this is a true story. jadi kat mak sedara asben aku. kesian sangat. kesian pada mak sedara dia la. pak sedara dengan anak tiri dia lantak pi la. mak sedara mail ni kami pangge cu biah.anak tiri dia ni katanya kena bomoh dengan awek dia. sebelum depa kawin lagi dah kena bomoh. betoi atau tak, meh aku crita.jadikan ni pengajaran. masa bercinta, anak tiri dia ada buat pinjaman. tak pasti peribadi atau refinance rumah. dalam rm30k..tu sebelum kawin, bila dah kawin, hutang tu tak berbayar sampaiiii la minggu lepas bank tepon bgtau nak sita rumah sebab loan dah lamaaaa sangat tak bayaq. bank hntq surat buat tak peduli, tepon pun buat tak peduli jugak. daripada rm30 jadi rm90k. mana nak cari duit? memang laki dia dapat epf masa vukup umur 55 thn. tapi duit tu jugak la buat kenduri anak dia, hantaran, beli cincin mak nenek semua. semua pakai duit pak dia. cu ada bagitau, pinjam rm30 dalam seminggu tinggai rm300 lebih ja. ikut ja cakap bini dia. beli kat mak mertua mesin basuh, peti ais. macam2 la..pi bejalan sana sini, masa buat loan kerja posmen, lastly berenti. juai burger ja malam2..nak dapat banyak mana? berapa ramai orang juai burger kat taman aku nih?duit api ayaq, mintak kat ayah. yang ayah pun turutttttt. tak kata apa kat anak tu. keluarga sebelah mak dia, ada bagi tanah, bahagian mak dia la, dah mak dia arwah. juai tanah tu, beli alza baru, boh nama isteri dia.juai tanah rm30k, bayaq deposit alza, bulan2? ayah dia yang bayaq..tak dengaq crita apa, hai apa, last last bercerai. dah bercerai, abang bekas bini dia mai amik alza tu senang2 ja..sebab, keta nama adik dia..sapa yang kuaq duit deposit dengan bulan2 sebelum ni? ayah dia yang bayaq..putih mata la, keta orang amik..continue bayaq bulan ja..nasib la..bila bank tepon nak sita, mana nak duduk?nasib la rumah chik ilah,mak menakan asben aku yang sorang lagi baru habis renovate..elok2 siap ja. tumpang la letak barang kat situ, sebab nak pelari dari kena sita barang yang boleh alih. mcm mesin air coway yang baru guna tak sampai sebulan tu. motor dah simpan kat rumah aku.barang kemas, abang ipaq aku dah amik simpan. ok lah nak tumpang tu cu dgn laki dia, yang anak tu, pi la dok tang mana2..biaq dia rasa. bodoh sangat. semayang dak, posa dak, apa nak jadi. la ni, rumah tergadai, harta apa pun takdak. bekas bini dia, anak jiran aku bgtau, dok ngorat member sekilang dengan dia yang baru dpt claim insuran beratus ribu. ada jugak manusia hodoh perangai camni kat dunia. reja nak kikis duit orang ja..mak aku crita, sebelum anak tiri cu aku ni, dia bercinta dengan orang satu lorong dengan rumah cu, tapi clash..bila clash, mak laki tu buat kenduri sebab depa putuih..kak ipaq aku kan dok selorong dengan laki tu, dia pun crita benda yang sama kat aku..betul atau tak, tak tau la..tapi aku memang percaya ada manusia yang jenis suka mandrem orang ni.

No comments: