Monday 17 April 2017

Biarlah....

biarlah apa orang nak kata,
yang penting kerja aku setel
biarlah orang lain dok saja
janji kerja aku jalan
ikutkan nak gak aku dok saja ja
tapi bila pikir amanah kerja
aku gagahkan juga la
sebab satg kalau tak setel 
aku gak nak menjawab
biarlah ada yang suka mereka cerita
hang dapat dosa apa aku kira
biarlah bos nak pandang aku sebelah mata
janji aku tau apa yang aku buat
dari dok saja tak buat apa
yang tau bercakap pandai saja
bukan mudah jadi ketua
kalau tak tahan mau lari saja
tapi ketua pun kena terima
hakikat jika kena teguq
sebab takada sapa yang sempurna
biar ;etih, biar aku buat sorang
janji aku bahagia
setel kerja, setel bab keluarga
aku bahagi sama rata
yang nak tengok saja
silakanlah...
jangan cakap nak kejar akhirat
kerja di dunia ni pun amanah yang akan ditanya
kalau tak paham konsep jangan cakap saja
belajaq dulu baru boleh berkata kata
kawan kawan semua
kerja amanah kita, tanggungjawab kita
sama sama kita jaga

No comments: