Sunday 28 May 2017

Bihun Goreng Untuk Mak


chewah tajuk cam feeling manja kan? sebenarnya aku saja saja ja goreng bihun ni lepas masak makan tengah hari, hari tu. aku masak lauk very simple. asam pedas dan sambal teluq, ayam goreng ja. so, nak top up la dengan bihun goreng.. aku cadang tak nak makan nasi, bihun ja sudah. nak dijadikan crita, elok ja aku siap goreng bihun, adik aku mesej, kami nak pi rumah hang. ok, mai la. cantik la sangat sebab aku dah siap goreng masak bagai. seperti biasa, aku kalau masak mesti banyak bahan sebab baru puas makan. sayuq campuq, mesti ada, hotdog ,daging..pergh meriah. rasa pun ok,chewah, puji diri sendiri kot.
dulukan, aku rasa macam susah ja nak goreng bihun. tapi la ni, rs mudah sebab alu tengok dekat ig sorang tu masak bihun. aku rendam bihun sat, lepas tu tumis apa yang patut, lepas tu masukkan segala mak nenek sos, boh air pastu masukkan bihun. sementara air nak kering, bihun pun lembut.dah setel.semakin terror aku goreng bihun. 
setel bihun aku goreng hari tu.alhamdulillah..
seronok rasa dapat jamu adik, mak, makan makanan yang aku masak. 

No comments: