Monday 15 May 2017

Sakit


tadi, lepas aku pi bagi surat untuk program, aku ikut kawan aku pi ziarah adik dia di spital. dah 3,4 hari dah dok wad. sakit? banyak sangat andaian doktor bagi.tibi, demam denggi,kanser dan yang last sle. tapi, td mak dia bgtau, sle ja. yang lain tu semua salah. sian dia sebab muka dia jadi hitam. hanis kata sebab alah pada antibiotik. dah habis makan antibiotik, 3 hari lepas tu, muka dia jadi hitam. kat muka ja. masa aku masuk dalam bilik dia tu, aku tengok kuruihnya dia..kat paha tu nampak tulang ja rasanya sebab nampak kecik sangat. berat 40 kg..ya Allah..sakit ni mai macam ribut tapi nak lega tu macam siput babi. lambattttt sangat nak ok. syukur dikurniakan kesihatan yang baik. masih ada tenaga untuk nak beribadat. betul la , time sakit, rasa nak beribadat tu memang rasa meruntun runtun sebab masa tu baruuuu ingat kat tuhan. bila sihat, nak buat ibadat bertangguh tangguh. sebab tu kita kena ingat 5 perkara sebelum 5 perkara.

note pd diri sendiri :
stop menaip, pi semayang.. dah pukui berp ni?

No comments: