Tuesday 2 December 2014

Aku Suka

aku suka..
bila tengok anak anak tidoq..rasa macam depa free ja..takdak masalah..tidoq pulak macam2 gaya. anak aku yang sulung, masa mula tidoq kepala arah lain bila pagi dah arah lain. kadang2 kepala sampai jatuh dari tilam pun tak sedaq. aku la yang kena angkat plak. hehehehe yang adik plak, tidoq lewat, asyik jaga minum susu. semalam 2 kali ooo jaga nak susu. comeyyyy ja aku tengok anak2 tidoq..actually, semua anak2 tidoq comey sebab takdak dosa kot..cuba tengok orang dewasa cam kita tidoq,hmmm tak rasa comey pun.

aku suka
bila anak aku dah pandai request nak makan apa, bila kat kedai makan dia dah tau apa dia nak makan..sukaaa sangat. kadang-kadang dia mintak buat kek. bukan nak makan sangat tapi nak tabuq chocolate rice kat atas kek. aku rasa tu kualiti time aku dengan anak aku.nak pulak bila dia kata, mama masak macam masterchef.
 
 aku suka
bila pi tadika cikgu cakap anak aku ni bagus. tapi biasa budak2 ada peel dia. time senyap, senyap lah dia, time mulut bising, pot pet pot pet ja. bila cikgu bagitau dia malas buat kerja sekolah, aku diam ja sebab aku tau, dia tak suka kerja sekolah. aku biarkan ja. kadang2 buku dia baca sehelai ja pun sehari. biar lah, budak lagi

aku suka
bila anak aku banyak bertanya. banyak bercakap. tengok tu tanya, tengok ni tanya. walaupun kadang2 aku malaih gak nak menjawap secara detail, jawap ja ala kadar sebab bila terang dengan panjang lebar, banyak plak soalan akan datang.heee jawap simple ja
 

No comments: