Monday 29 December 2014

Percubaan Pertama

aku pun tak tau mai mana idea nak juai dadih. aku dok tercari-cari port nak juai. mula2 sekali aku teringat KMK (sapa yang tau, tau la). tu pun secara kebetulan, aku nak telefon tempat lain, tertelefon KMK. alang-alang dah tepon tanya teruih la, bleh letak dadih dak? alhamdulillah..jawapan yang cukup positif. boleh letak. tapi jangan banyak. dalam 20 bekas sudah. sebab tempat ni pelajar, pelajar tak banyak duit sangat nak berbelanja. oo gitu. aku start la letak kat situ. masalahnya, time la plak. aku kena hantaq awai sangat. sebelum pukoi 7..camna nak hantaq? setakat 2,3 hari ni, aku bleh la hantaq awai sebab laki aku ada.nanti dia pi dok pahang nun, camna?hmmm kena atuq strategi nih. setakat ni, alhamdulillah, dadih aku laku. cuma aku kena pelbagaikan la. sebab satgi orang jemu. so, plan seterusnya, aku nak juai jeli kelapa. orang suka jeli tu. dan aku dapat satu lagi idea apa lagi aku boleh buat untuk dijual..jeng jeng jeng..kena cari tempat baru ler..doakan aku berjaya..

No comments: