Wednesday 11 March 2015

GST Nak Mai Dahhhhh

bulan depan stat gst dah..hampa camna rasa? aku rasa cam terbeban ja..aku baca buku kecik yang pejabat penerangan keluarkan..kalau sebelum gst kita bayar rm50 tapi bila dah kena gst, kita kena bayaq rm56.. tang mn, kita rakyat yang bergaji kecik nak jimat nih? tang mana yang kata untung rakyat nih? baru-baru ni, ada plak whatsapp kata kita pakai kad bank akan kena caj..kalau keluarkan rm1000 kena caj rm60..biaq betoiii..cam ni, aku nak amik gaji cash la. bayangkan bila semua staf nak gaji cash, aku rasa pening kerani kewangan jabatan aku..time gaji ja, pejabat kosong sebab pakat2 nak amik gaji. tambah kami di Kulim, kena amik gaji di Alor Setar nuh..tu dia.. kena amik cuti la gamaknya..takpun, pakat beratuq ramai-ramai kat bank.sebab amik guna buku..tu diaaa,,sebelum bank bukaka ja, penuh dah depan bank dengan customer yang nak withdraw duit..kahkahkah mesti kelakar..tapi kalau kena caj sungguh, tak mustahil la orang akan buat camtu..termasuk aku la tewwww..anyway, kita tunggu dan lihat..dah jenuh kita tunggukan, wait another fews day to go..jeng jeng jeng..suspen jer kan???

No comments: