Tuesday 2 June 2015

Ada 2,3 Pun Tak Guna

hampa semua ada berapa hset? aku ada 2. satu lenovo, satu lagi nokia yang lamaaaaa punya. zaman sebelum nokia butterfly tu. satu aku guna line satu aku guna prepaid. aku ada satu lagi tab samsung..besaq gajah tab tu. payah betoi nak bawa pi mana-mana. kalau nak beli hbeg kena tengok muat ka dak dengan tab aku tu. bila bawa hbeg, berat ja, berat banyak duit takpa, ni berat dengan tab, hset dan powerbank...
yang aku nak share ni, hampa pernah dak jadi cam aku..
contoh pertama :
ada 2 hset satu tab..tapi bateri tak caj..nak guna lenovo, bateri dah merah, nak guna nokia, padam dah hset tu sebab bateri tak dak.nak guna tab, bateri pun kong..
contoh kedua  :
ada powerbank. bawa. boh dlam hbeg tapi tak check ada bateri ka dak..bila nak guna, bateri ada 20%..hset dah merah dah ni tunggu masa nak padam..berapa lama bleh tahan hset dengan cas 20%..sedangkan nak balik petang satg..nak kena tepon tadika bgtau amik anak lambat. aku pernah jadi cmni masa bulan lepas..toleh kanan, toleh kiri, mintak pinjam powerbank kawan. nasib dia ada.
contoh ketiga :
dok harap pada hset nokia sebab lenovo dah kong..tengok-tengok nokia pun sama gak kong. kes tak guna nokia lama. ada bateri ka dak pun tak peduli..haru..lagi tragis, kawan bawa charger tapi hset kita yang lama, mana bleh masuk dengan charger hset depa yang canggih tu..siannnnn

tu la yang kerap terjadi kat aku kalau bab bab hset nih.. hampa ada jadi cm aku..kalau tak caj tak check bateri ada ka dak, ada 2,3 biji hset pun tak guna kan? bila nak guna satu pun tak bleh..haru haru

1 comment:

makchaq said...

Nak tergelak pulak baca.. handset 2, tab 1, siap ada power bank.. tp bila nak guna semua habih bateri..
Makchaq ada 1 ja handset. Powerbank pun x dak.. jadi hari2 kena pastikan ada bateri...
Klu ada 2, 3 entah2 jadi benda sama jugak.. dok harap yg tu yg ni.. satu pun x boleh harap..