Sunday 21 June 2015

Menu Apa?

bila mai time bulan posa nih, yang dok jadi masalah walaupun bukan masalah sebenarnya ialah dok pikiaq nak berbuka dengan apa? nak masak apa time sahur? nak beli ayaq apa kat pasar ramadhan (param) nanti.aku tahun lepaih ada gak pi param tapi tahun ni rasanya dak la sebab aku nak kena ligan masa nak amik anak lagi, nak amik anak di tadika lagi. nak masak lagi, pakai dak la ke param tu. makan ja la apa yang ada kat rumah. cadangnya, tahun ni nak amalkan menu sihat. tu dok terpikiaq tu, nak buat sandwich time berbuka, buat tomyam tapiiiii aku kot la boleh, mak mertua aku bleh ka?sian plak kat dia. ahaaaa aku nak buat smoothie time berbuka..ishhh terliuqnya tengok. senang ja nak buat smoothie ni. takpa, aku cuba buat sikit2..esok2 bila dah jadi kelaziman, senang la kan?apa2 pun nak start tu yang payah, dah jalan, ok ja. menu apa hampa bersahur? aku bila balik rumah mak aku, cukup senang bersahur. nasi putih + ikan goreng garing2 + sambal kicap. ok dah tu.berbuka pun satu dua menu ja. hari tu, aku buat cucuq jemput cicah sos dengan kuih cara. aku makan kuih ja. lauk mak aku buat ayam panggang guna pemanggang ajaib tu. buat sambal kicap dengan lauk apa tak tau satu menu lagi. huihhh tu pun dah selera dah makan. niat tu nak kurangkan berat sikit di bulan puasa ni sebab berat aku ni naik mencanak2..makan tak banyak mana pun. semoga tercapai la niat suci murni aku nih.tu yang dok cadang nak masak makanan secara sihat. 

No comments: