Sunday 21 June 2015

Smoothie

yuhuuuu....dah 5 hari berpuasa. so, kemarin aku buat tomyam makan dengan mi. cantik..itu ja yang aku buat untuk berbuka. minum teh o perah limau dengan sirap kosong. mabeles...alhamdulillah..itu yang ada. bersyukur masih ada makanan dan minuman. apa yang aku pentingkan ialah tidak membazir. aku selalu bagitau anak-anak aku, jangan membazir sebab semua makanan tu beli dengan duit bukan dapat saja. so, jangan makan sikit dah tak mau, amik yang lain. no no no..aku benci orang yang buat camtu. semalam jugak, aku buat smoothie..aiseyyyy senang giler..aku buat pisang + kurma + yogurt. blend semua sekali. boh ais ketul sikit. hummmm sedap..sihattttt..cadangnya nak jadikan smoothie ni minuman harian. so, petang kemarin aku beli pisang mas yang kecik2 jerrrr.kecikkkkkk je k. mango masak sebiji. sebijiiiiii jer. panjang ada la sejengkal aku..berat aku tak timbang. rega rm6.60..amboiiii mahainya la kau buah..barang sekarang semua naik.mahai mahai belaka. hmmm reda ja la. so, this coming buka puasa, aku nak buat smoothie mempelam dengan kurma jugak. rasanya MIL bleh minum kot sebab kemarin aku buat dia minum ok ja. ka aku ja yang nak berdiet dia kena ikut sekali..hahahha siannnn MIL. petang ni, nak buat roti john ja. simple and mabeles... 

No comments: