Tuesday 9 February 2016

Underwater World Langkawi

lepas pi Taman Buaya, kami pi pantai cenang.nak cari baju yang Cu pesan.baju muslimah langkawi. setel 2 lai baju dia, kami masuk Underwater World Langkawi.guna kad gomen dapat la rm88. kalau tidak seratus lebih gak la. masuk ja dalam tu, snap gambaq. tengok2 ikan kat luaq tu, pastu masuk dalam.memang kali ni kami masuk memang cari feeding time. baru best sikit. anak aku memang spend masa kat penguin ja.. ada 2 tempat penguin..dok la kat situ, sampai tiem depa bagi makan. perubahan dalam tu berbanding 2 tahun dulu aku mai, dalam ni ada satu lagi ruangan. bahagian ni utk sapa yang suka melukis bleh la, sebab kita akan lukis kat screen. lepas tu, binatang yang kita lukis tu akan bergerak2..nak masuk, bayaq rm15..masa aku pi tu, aku tanya, depa bagi promosi, satu family rm15 ja.. betoi ka promosi ka memang rega camtu..lepas tu jalan sikit lagi, ada tangga ke bahagian atas, tu untuk sapa yang nak rasa camna rasa ribut taufan, bleh la masuk. berbayaq la oii..mana free. jalan ke depa lagi, ada marrybrown dalam tu. kami makan kat situ ja la. hmmm boleh la sebab anak2 belum makan, bagi la depa makan dalam tu. kami dah makan kat tepi airport. laksa ikan sekoq. sepinggan rm5..gila mahai.ka aku yang rs mahai, orang lain dak?tak tahu lah..
lepas makan, kami jalan dalam tu, tengok ikan2 dalam tu. actually ada 1 lagi feeding time. yang ni kat bahagian ikan yang besq2 tu cam pari, ikan kerapu. tapi aku tak tunggu. anak dah letih dah. aku jalan pun cepat2 ja  sebab dah nak kuaq sangat..sebelum kuaq, amik gambar kenangan dengan fm yang ada gambaq kami. bayaran dalam rm30 ja. ada 3 brg tapi aku amik 2 ja, cukuplah tu..kuaq situ, masuk keta, teruih balik chalet..anak aku badan dah naik balik. sebelum masuk underwater, beli selipar kat mohsin, kasut dia putus. elok la outus pun, beli masa hari raya tahun 2015..pakai kasut tu ja pi mana pun. elok la tamat riwayat kasut tu.rasa puas jugak masuk sebab ikutkan kami boleh tengok feeding time jugak kat sini. rasa berbaloi la, anak2 boleh tgok ikan lebih sikit dari aquarium penang tu.. satu hari, 2 tempat ni ja boleh pi..sebab tempat2 ni bukannya buka sampai malam. nak patah balik pi oriental village rasa cam jauh plak. kalau dari taman boya ok la. ni kat pantai cenang dah.hmmm kita balik la. malam nanti kuaq makan plak.

No comments: