Wednesday 14 September 2016

Apa Cite?

apa cite kawan2? how hari raya korban tahun ni? aku tak masuk korban sebab aku nak buat akikah kat anak aku yang kecik tu. tahun ni jugaklah aku dengan adik aku, plan nak pi rumah abang aku , nak pi buat gathering kat sana. nak makan2..tapi yang masak kakak ipaq aku la..kejam dak? rasanya ni la first time kami buat camni. pagi raya, aku buat bihun sup, begedil dengan salad sayuran..sejak dah terror buat begedil ni, asik buat yang tu ja..dengki betul aku kalau tengok ubi kentang banyak kat rak. dulu aku suka buat ubi kentang dengan ikan bilis, sambal kering..sekarang begedil plak. aku setel masak semua dalam pukul 10 cmtu. biras aku tolong sikit2 la..setel semua, makan sikit (i'm on diet k)..# mata hitam naik ke atas#..aku besiap nk pi rumah abang aku..mulanya asben aku tak mau ikut..lastly ikut plak. berkumpullah kami adik bradik di rumah abang aku. adik aku kemain lambat sampai sebab tunggu bini dia besiap..amboiii mekap tera mana la sangat.aku dah habis makan semua baru depa sampai. aku suka sangat tengok anak2 aku dengan anak adik aku. main sama2..anak abang aku semua dah besaq dah. dah takdak dah tadika. depa level lain. rasanya, aku nak buat camni setiap tahun la. abang aku keta takdak sebab dia anak ramai, kerja gaji sikit. so, kami yang ada keta ni la pi rumah dia. sebab adik aku dok dengan mak aku, dia la bawa mak.esoknya, aku balik padang ubi sebab petang tu nak balik rasa berat sangat mata ni. ingat ke bantal ja..nak tidoq nak tidoq..tapi kawan asben aku plak nak mai..adoiii tak leh la nak lena seround dua.aku balik padang ubi, nak amik rambutan yang sedang masak ranum,encik2 kera sibuk di kebun orang lain, jadi rambutan, langsat di rumah aku selamat la sekejap. lagipun rambutan kat rumah aku banyak semut hitam kot, so, encik2 kera tak minat nak kacau. tapi pokok pisang mak aku memang ranap la.. apa nak buat, nak makan buah pun payah, kena berebut dengan kera2 ni. nasib la..payah sangat, beli ja la..habis cita. dah bukan rezki kita kan????

No comments: