Thursday 8 September 2016

Free


i'm very sure, semua orang suka benda free kan? sapa tak suka kalau benda tu kita bleh dapat tanpa kuaq modal..aku memang laaa suka sangattt benda free. gila ko tak suka. ni aku tunjukkan benda free yang kita bleh dapat dan beri pada orang tanpa kuaq modal..certain things kita akan dapat pahala kerana memberi dan juga menambahkan lagi kasih sayang sesama kita..do you agree with me?


hugs - patut dan semestinya dilakukan kepada anak2 setiap masa sebab dengan pelukan akan menambahkan kasih sayang dan menyalurkan aura positif kepada anak2 bahawa kita sayang mereka..ada ka orang bila marah peluk anak? dak kan?
smiles - senyum itu satu sedekah.. easy right? senyum then you get rewarded by Allah..the peoples who see you smile will feel calm and happy..utk senyum hanya beberapa otot diperlukan tapi kalau masam, beratus otot diperlukan..tengok kelebihan senyum..
friends - yes we need friends..but it up to you what mind of friends do you choose..kalau baik kawan kita, kemungkinan besaq kita akan ikut baik dia, kalau buruk kawan kita, buruk jugaklah sikit perangai kita. contoh..berkawan dengan penagih dadah, silap haribulan kita akan jadi penagih dadah..this statement, i am very confident it is true.
kisses - kiss your children everyday.. before they sleep and whisper to them .. i love u..be a good girl/boy..
family - love your family because they are your strength, your soul and your priority..trust me, when you have family, that is will be your thing in your mind in whatever you do..
sleep - part ni aku suka..aku suka tidoq tapi kalau dah ada anak tu jangan berangan la nak tidoq lena k..tambah2 ada anak kecik.confirm ko kena berjaga punya. cam aku, anak kecik ni ada ka dia berjaga dari pukul 3 pagi sampai 6 pagi..takkan aku nak tidoq, aku pun kena jaga sekali la..ohhh rindunya nak tidoq tanpa gangguan..
love - kasih sayang sesama manusia, kasih sayang kepada haiwan..penting yer kasih sayang..tak tau la aku orang yang dok dera budak, binatang tu, hilang nikmat kasih sayang gamaknya..
laughter - ketawa, ubat untuk awet muda. tapi jangan ketawa berlebihan. boleh mematikan hati..sekadar berpatutan. ada gak yang ketawa sampai tak ingat orang keliling...i dislike ok..
good memories - untuk dapatkan memori yang indah, kita kena buat baik dengan orang , baik dengan adik beradik, dengan persekitaran.. baru ada good memories.. kalau kau asik cari pasal dengan orang, asik bergaduh, asik jahat mulut, ko ingat ada ka good memories..aku rasa bad memories ada la..sampai mati orang yang kau sakitkan tu akan maki kau..nak? baik buat baik dengan orang..think positive then the positive things will come to you..




No comments: