Tuesday 2 January 2018

Azam

azam? kau ada? aku takdak nya azam azam nih. tapi aku ada wish list nak aku buat tahun ni.
* nak banyakkan amal ibadat. yang wajib nak dijaga betul betul, yang sunat nak ditambah.
* nak faham apa yang dibaca dalam solat. alfatihah ja aku betul betul ingat, yang lain ke laut la. 
* ustaz pesan, kn hafal surah surah pilihan mcm al mulk. baru la boleh baca di mana mana saja dan bila bila saja.
bila kita mati, surah tu akan bersama dengan kita sebab kita hafal.
* al quran, kena baca setipa hari bukan selang selang hari. whatsap kau boleh baca selalu, quran payahkan nak baca.
* pelajaran anak anak nak dipantau dengan baik dan terancang.
* sedekah perlu. haaa bab ni payah ni sebab memikirkan apa yang nak disedekahkan. tapi akan diusahakan
* hmmm itu saja la kot yang nak dilakukan dengan kesungguhan. sungguh la sangat. tapi saya akan cuba.

selamat tahun baru guys!!!

No comments: