Sunday 7 January 2018

The Carnival Sg Petani

Dah banyak hari anak aku ain dok mintak nak mandi kolam..amik balik dari tadika ja,tanya,boleh mandi kolam dak petang ni?dua tiga hari ni,asik tanya soalan sama ja. Stress aku. jadinya, aku pun plan ke The Carnival, water theme park hari sabtu lepas. dari kampung , teruihhh kami ke sg petani. amboiii nak mandi kolam sangat dia. haaa aku bawa mai sini. tapi a bit leceh sebab bawa si kecik tu, dia tak bleh mandi. bukan tak boleh sebab apa , sebab aku tak mandi sekali. abang dengan kakak dia ja yang mandi. walaupun ada pampers yang water proof tapi aku tak beli pun. berapa rega pun tak tau. 



jadinya jenuh la kami menunggu depa dua mandi. tiket masuk , rm 96 utk kami berempat. dua dewasa , dua kanak kanak. bawah 3 tahun tak kena bayaq. kalau tak bawa baju mandi, dun wori, ada dijual di sini dengan harga serendah rm5. key chain, pelampung semua berbaloi la aku rasa. tak mahai mana. bagi aku affordable, bagi hampa yang banyak duit, lagi laaaaaa mampu dak?
kami dok dalam ni 2 jam saja sebab aku pun dah berpeluk ketiak jaga anak aku yang kecik ni. sepatutnya , kena dok dalam tu 5 jam, baruuu berbaloi dengan duit yang dibayar tapi apakan daya, mukhlis dah cemuih dan aku pun dah letih jaga dia. so, kami cabut awai. 

lepas habis mandi situ, kami makan kfc kat tepi econsave ja. yang dekat dengan bandar puteri jaya tu ja. kos makan rm 34.90. plan nak mai lagi sini. tapi without mukhlis. sebab aku nak berendam sama. nak naik glider tu semua. walaupun kecik dan tak la semeriah lost world tapi ok la bagi aku sebab peraturan pakaian mandi yang tak ketat sangat. pakai seluar track pun boleh. 

No comments: