Monday 10 June 2019

Cari Makan

ahaaaa.. crita bab cari makan ni, time kritikal ialah time lepas raya dan sebelum raya. lagi sari dua hari nak raya. dan seminggu lepas raya besanya. sebabnya, banyak kedai makan masih lagi tutup. kalau di utara ni, depa besanya buka lepas raya 6. atau mksdnya lepas raya posa 6. masa ni laaaa, nak cari kedai makan susah. kalau yang siam tu depa besanya tutup lama. sebab depa balik raya kat siam nu. 
alkisahnya, hari pertama kerja, kedai makan banyak tutup. aku pi cari sampai ke pekan nun. lastly, aku malaih dah nak patah balik ke tempat lain. beli ja mc d. senang crita. 
so, hari tu semua belagak kaya, makan mc d. yang mai reja pun dua tiga kerat ja. yang bawa biskut raya pun sorang ja. biskut raya aku? ada la dua tiga ketui lagi. tu punnn nasib la ada beda anak nak bawa pi jamuan sekolah. jadila kan dari takdak. yang tak syioknya tu, awat sek pagi dengan kafa buat jamuan hari yang sama? anak aku pakai baju melayu tu dari pagi sampai ke petang. nak buat gena, dia bukan ada baju melayu banyak. tu pun yang tahun lepas punya. jimatkan aku? haaa tu dia la cara kami beraya. boleh pakai, pakai la. kata nak ganti sedia tu dak la. kadang temenung gak aku, ishhh susah sangat ka aku ni? tapi bila pikiaq balik, nak ajaq anak berjimat dan beringat. orang lain ada yang lagi susah dari kita. mcm lari ja tajuk dengan crita. lantak la...☺

No comments: