Sunday 23 June 2019

Jamuan Hari Raya

amboiiiiii jenuh atuq rumah bulan Syawal ni noooo.. aduiii sengkak perut pi jamuan kat CCH tadi. unit RPP yang buat. buat jamuan raya ni, menu tak payah la banyak sangat. ada 3,4 menu pun ok, janji banyak. kalau banyak sangat kot membazir plak satg.
pagi tadi, aku pi program pameran diSK Labu Besar. habis pameran, singgah beli Lemang Don Sg Ular. lemang dia sedapppp. aku beli yang kecik ja, harga standard rm 13, tapi yang batang kecik depa bagi rm10. aku minta la dua batang rm10. tokey baguih. takdak yang rm10, sy bagi yang mana mana pun.cantikkkk. macam ni la beniaga. tak kedekut.
setel beli lemang, ingatkan nak balik opis teruih. beli nasi ayam kat anak dengan asben, baru la nak pi jamuan. aiseyyy my friend tak sabaq plak nak pi jamuan. singgah teruih. alang alang dah jumpa CCH dulukan? ok, setel. kita makan dulu.
menu hari ni, mi kuah, ns impit, ketupat lemang dan rendang, kek, biskut raya, buat tembikai (sponsor by me) satay..yeyyy satay. tapi satay ni ada sikit kureng. sedap tu memang sedap tapi isi sikit. dah la sikit, boh lemak plak kot ataih. tapi aku sapu ja. tarak kira. makan free kot. banyak komplen, pi beli sendiri. 
aduii kenyang beb. aku tibai dua mangkuk mi, satay ada kot dalam 15 cucuk. alhamdulillah. trima kasih Allah atas rezki yang telah diberikan. ketupat lemang, nasi impit , tak amik sebab tak rasa nak makan

note : lebihan jamuan depa bawa balik, aku makan sikit mi, balance bagi kat kawan.sebab rasa bersalah sebab dah makan dua mangkuk mi.




No comments: