Tuesday 23 July 2019

Perancangan Tu Penting Buk

23.7.2019 - happy aku sebab pagi ni semuanya smooth. 
aktiviti pagi ni..
5.00 pagi 
bangun tidoq
iron baju KAFA anak
ready susu anak yang kecik
defrost nugget
ready nasi semalam nak goreng
potong sayuq , bawang , cabai untuk nak buat nasi goreng

5.45 pagi
hantaq anak pi kat rumah pengasuh di Taman Lobak. Jarak pi balik 16 km
yang sulung dah mandi
goreng nugget
kejutkan yang no dua. pompuan. payah nak bangun tidoq...huihhhh bukan calang calang punya payah bangun
bagi minum susu sebotol, kejut dia
bagi mandi..kalau dia mandi sendiri (memang lambat)
siap anak pompuan
dia kemas beg sekolah
depa makan nugget
mandi, solat subuh

6.55 pagi
hantaq depa pi sekolah
pi buka pejabat.kunci aku pegang (terpaksa)
goreng nasi (ada nasi lebih, tiap tiap hari goreng bawa pi opis - tak mau membazir)
buat kuah tomyam sikit - aku punya. no share
iron baju - bersiap

7.50 pagi
pi keja. dekat ja. 10 minit dari rumah

nasi goreng aku mudah ja.
cabai blender, bawang, sayur, sayur campur - tumis sekali sebb nak cepat. boh kicap, perasa, nasi -  done.
alhamdulillah..hari hari habis. dan aku memang suruh depa habiskan. sayang membazir.

setel pagi..esok aku tulis aktiviti aku waktu petang plak. i'm really saluted whoever can do household chores dan working at the same time. still managed to check children homework everynight. perghhh hebat. i cannot. terlepas pandang gak banyak benda. but that is the best i can do..

No comments: