Wednesday 10 July 2019

Semangat Baru

rasa bersemangat plak dua tiga hari ni. why? donno. yang pastinya, baju iron awai, bagi tugasan kat anak. yang sulung tu je la. tolong sidai baju. haaa jimat sikit masa aku pagi pagi. sebabnya, si abang tu siap awai nak pi sek. jadinya, dari dok saja, baik la tolong mama. aku sangkutkan kat hanger dah. dia cuma pi sangkut kat penyidai ja. basuh basuh malam. 
iron baju bg extra. so, pagi pagi tak kalut dah sebab baju dah beriron. satu cara nak jimat masa. kalau nak masak, malam tu kena potong siap siap. esok tinggai nak masak ja. satu lagiiiii jimat masa.
aku memang ngantuk malam malam. dalam dok tengok mukhlis tu, aku dan lagi terlelap. memang ngantuk. nak buat cmna, anak aku tu kerap jaga. jdnya, aku tak cukup tidoq. bila terlelap sat tu, bila sedaq, memang cergas la. dulu aku minum nescafe kalau nak berjaga. lama dah tak buat. 
tu pun lipat baju sambil sambil tengok mukhlis. lipat rajin, simpan lambat sikit. la ni pun, anak sulung dok tolong. aku letak siap siap baju sapa, dia pi boh ja dalam drawer. alhamdulillah..dah boleh tolong. yang no 2 tu ja payah sikit sebab manja lebih. bukan dengan aku, dengan mama ain dan abah din depa.
semoga hari hari aku akan bersemangat. baru kerja lancarrrrr...

3 comments:

dear anies said...

tolong lipatkan baju sy skali hahaha

Siti Awadah said...

kipidap ibu.... saya faham sbb saya juga surirumah ssepenuh masa.. done follo blog awak.. jemput singgah dan follow blog saya juga ya.. terima kasih =D

Ana Suhana said...

Semoga semua berjalan lancar. Ana gosok baju seminggu terus. Senang citer. Hehe