Thursday 17 March 2016

Mesin Scan

sekarang ni, kat mana2 pasaraya ada mesin scan..senang kalau customer nak scan barang sebab kadang2 ada gak berlaku dekat rak tulis harga lain.bila nak bayaq rega lain. kadang2 tu bukan salah pasaraya tapi peel orang ni, dia amik tang lain, letak tang lain. jadi orang yang tak perasan tu dia ingat barang yang dia amik tu rega sekian sekian tapi sebenarnya rega lain..kalau murah ok, kalau mahai, k o la. tapi ada jugak sesetengah pasaraya yang mesin scan dia jauh kedaung..letak la banyak sikit. bayangkan, rak barang hujung sini, scan hujung sana. dah nak kena patah balik kalau rega tu kita tak berkenan. jangan plak ko gatai mulut kata berjalan la sikit oiii. exercise, nak dapatkan 10 ribu langkah.kalau yang nak berjalan tu orang tua ka, orang ngandung ka, naya gak tu. letak la bagi user friendly sikit.
yang aku nak crita ni jadi dekat kawan aku. dekat pamplet tulis kolam mandi kanak2 tu rm 12.90..bila kami pi kat pasaraya tu, kawan aku pun amik la..nama brand sama cuma tak perasan size tu tak sama. kolam tu memang rega murah gila. aku pun nak tapi sebab ada satu ja, dia ja la yang amik..aku telan air liur..tunggu next loading barang la plak. bila bayaq, kolam tu sebenarnya rm 147.00.bukan rm12.90. rupanya, ada orang amik kolam tu, pi letak dekat rak yang tulis rm 12.90..gambar brand semua sama, size tu kami tak perati la dah dok elok ja kat rak tu. kawan aku terkejut masa bayaq tu, apa yang mahai sangat. sebab dia beli barang lain sikit ja. check resit, kolam tu la yang punya hal. dah kena pi dekat customer service (cs), mintak return balik duit. no hal, bleh return sebab belum bukak apa.tapi jadi banyak reja la kan? nak kena jumpa customer service, nak explain pasai apa nak return..yang kat cs tu bleh plak kata, lain kali scan la dulu baru amik..mesin scan nala punya jauh..ingat setiap barang yang kita amik nak scan ka? aku sebenarnya cukup anti dengan pasaraya ni sebab barang mahai, lepas tu rega selalu differ, kat rak dengan scan. kalau sales aku pi la tapi kalau dia buat sales pun tak la sales sangat..baik cari pasaraya lain..tapi dah ikut kawan kan, masuk ja la..so, pengajarannya, rajin2 la guna mesin scan yer..

No comments: