Monday 28 March 2016

Petua Tak Menjadi

kalau diikutkan rekod, aku selalu hb rendah. mengandung kali ni, mula2 ok..lepas tu, rendah plak. aku cuba la petua yang kawan aku bagi. makan telur burung puyuh. tapi tak jalan la kali ni, aku makan, tapi tak naik pun. dulu2 kalau aku makan, naik sampai 11.sekarang dari 10 naik 10.2 ja. aiseyyyy..kena jumpa doktor. doktor bagi ubat baru iberex. dulu ubat ni mana ada di gomen klinik. kena beli kat luaq. ubat ni makan sebiji ja. semua ada, asic folic, vit c, b komplex, iron. kalau makan yang ni hb tak naik, kena cucuk kat punggung la..adoiiii sakit tau. aku pun kena disiplin sikit makan ni. sebelum tidoq aku makan sebab misi pesan, ada yang tak boleh makan, jadi pening. so, nak senang, makan masa nak tidoq, pastu bleh bummmm tidoq ja. kalau anak aku jenis tak jaga, mengigau ja tiap malam, lagi la aku suka..tapi, ntahlah, ain selalu ja ngigau.. tiap2 pagi mengingau.tak lama sat pun jadi..apa la tak kena. dah tanya ustaz, katanya ada benda kacau, berubat dah. tahan la sebulan, jadi balik. tapi tak teruk la..masalahnya, tetap jadi..tension aku.aku pernah nak derma darah, tapi disebabkan hb aku time normal pun 11 ja, depa tak bagi.darah tak cukup pekat. lepas tu, aku tak pi dah derma darah sebab aku rasa memang tera tu ja darah aku..hb paling tinggi 11.

No comments: