Saturday 8 October 2016

Birthday Ain..i love u baby

kemarin..8.10.2016, aku buat la sambutan kecil-kecilan besday untuk anak aku yang no 2..Ain. ikutkan nak makan kat luaq, aku memang suka western talam.sebab memang jimat gila makan kat situ. rm30 setalam, ada chicken chop 2 keping, meatball 10 biji, kentang goreng, spageti yang kuah putih tu. rm30 ja..murah kan? tapi malangnya, kedai tu tutup la plak hari sabtu. alahai...takpa, aku bleh masak. tengah hari tu, aku pi Tesco beli prego sebab nak buat kuah putih, kuah merah dah selalu dah makan, spageti bolognise tu. aku buat yang putih plak. beli spageti lagi sepeket. satg tak cukup plak sepeket yang ada di rumah tu.
balik Tesco, aku start masak. sebab pi pun dah tengah hari satg lambat tak dan siap plak. aku masak spageti, sambil tu buat kentang goreng kering..hmmm fave aku nih. siap rebus spageti, aku buat kuah..sonang ja. baco ja cara kat botol. setel. ooo nasi sejuk semalam ada lagi. aku buat plak nasi goreng kampung tanpa kangkung. sebab? aku malaih nak beli kangkung.setel nasi goreng dan spageti. tunggu nak on ja majlis. sapa yang aku nak jemput. yang wajib mesti la keluarga Pak Lang dia aka Abah Din dia. ok, jemput lah Pak Njang dia sekali. aku rasa ok nak jemput depa sebab hari tu aku kena kerja time cuti, Mak Ain kena pi katering, depa la jaga yang kecik tu.jemput je la. Chik Ilah plak katanya balik Taman Selasih, ok, jemput ja. Cu Biah pun jemput sekali. Pak Ngah dia tak bleh mai sebab nak jemput Mak Ngah kat airport. 
yang aku beli, apom balik, murtabak, putu mayong, cucuq jagung. mulanya Pak Njang dia kata tak bleh mai. lastly anak beranak dia semua ada. macam tak cukup tapi sebenaqnya lebih makanan tu. kek pun tak habis. aku tempah dekat orang sebelah rumah aku ja. Syifa. pandai dia buat kek..sedap dan murah sebab rega kasih sayang. lega dapat rega kasih sayang.
lepas maghrib, kami start la majlis..nyanyi lebih kurang, potong kek, bagi sorang sikit, bagi kat makcik sebelah sikit, makan pa semua, setel. mlm esok nak pack goodies bags utk kawan2 Ain plak. aku tempah gak kek utk kwn2 dia. rm60..rupa cmna ntah la.esok br nak amik..bagi can la dia potong kek kat tadika dia. abang dia dah potong kat tadika masa bulan 4 hari tu. budak2 zaman sekarang kan?ada potong kek, ada goodies beg. masa aku kecik dulu, besday pun tak tau apa benda. aku orang susah, mana ada masa nak pikiaq semua tu. janji bleh makan pun alhamdulillah. tapi dah sekarang ni mampu, buatla sekadar yang boleh.anak2 gembira, kita pun gembira kan?


No comments: