Tuesday 18 October 2016

Berubah Sikit Sikit

hidup perlu perubahan. dan semestinya perubahan ke arah kebaikan. masa aku tengah berpantang dulu, ada jugak aku terfikir, aku nak berubah jadi lebih baik dari sebelum ni. nak jaga amal ibadat, nak buat yang sunat, nak jaga sikit la pakaian aku. memang aku dah bertudung tapi ada part yang kita tak betul2 perati.contohnya bahagian kaki. memang part tu yang ramai orang pompuan tak jaga. lagi satu di bahagian muka, kan patutnya kita cover kat bahagian dagu tu.so, start masuk keja lepas cuti hari tu, aku start pakai stokin mai keja.mungkin ada yang kata sementara ja sebab baru habis cuti besalin kan? hinggalah tadi, aku pi jaga pameran. kawan aku tanya, kak ni , nak pakai teruih ka stokin nih? aku bagitau la, memang niat nak pakai selamanya sebab ni kan aurat, part ni selalu orang tinggai. kat tangan kak belum lagi la nak pakai sarung tu tapi kak akan berusaha untuk pakai. umuq dah tua dah. bila lagi nak berubah. kak pun pelan pelan usaha. nak tambah gak usaha untuk nak bawa bekai pi sana. memang aku dok belajaq disiplin kan diri sikit2..baca surah yang pilihan tu pagi2..tu pun ada gak yang miss. baca  quran lepas semayang..hmmm miss jugak. takpa, aku akan cuba sikit2..semoga Allah bantu aku untuk berubah jadi seorang umat Dia yang lebih baik dari sebelum ni..aminnn

No comments: